O abordare de genul "vreau sa cresc vanzarile cu 20% anul viitor" nu mai este suficienta pentru a dezvolta un business sanatos pe piata locala, spun consultantii firmei Trout & Partners.
Cele mai multe companii de pe piata au ajuns la maturitate si isi dau seama cat de mult conteaza o strategie buna de marketing, stabilirea unor obiective si indeplinirea lor.
"Pur si simplu sa-ti propui un obiectiv ca: vreau sa cresc vanzarile anul viitor cu 'x' nu mai e suficient pentru ca, in mod evident, toti jucatorii de pe piata respectiva isi propun cresteri de vanzari. N-am auzit pe nimeni sa isi propuna un obiectiv de business: la anul ne propunem sa scadem vanzarile cu atat", spune Adinel Tudor, senior partner la compania de consultanta in marketing, Trout & Partners Consulting Romania. Din acest motiv, inainte a stabili un target trebuie sa ai in vedere si alte elemente.
"Sa-ti stabilesti pur si simplu un obiectiv de a creste cu un anumit procent fara sa te intrebi de la ce companie urmeaza sa iei din cota de piata e sinucidere curata. Tot mai multe companii trebuie sa gandeasca in termeni de: cu cine ma bat si de la cine vreau sa iau cota de piata. Faptul ca multe companii descopera pe parcurs ca nu au competente necesare 'in propria curte', le determina sa apeleze la consultanta", este de parere Tudor.
Cat priveste generatia actuala de specialisti in marketing de pe piata, cu varste intre 30 si 35 de ani, acestia nu au terminat neaparat facultatea de marketing pentru ca au invatat foarte mult la joburile prin care au trecut.
"Am inceput de foarte jos, am invatat foarte mult la traininguri si din cartile citite. Probabil societatea s-a mai asezat momentan si cea mai mare parte a specialistilor care lucreaza acum in marketing, chiar au terminat o facultate de marketing", spune Tudor.
La randul ei, compania Trout & Partner