Angajatorii folosesc adesea trucul "povestilor de succes" pentru a-si atrage si motiva candidatii, prezentandu-le exemple de personal care a intrat pe pozitii de entry-level in companie si a ajuns in joburi de management. Capcana unei astfel de strategii este ca nu orice bun specialist este si un bun manager.
"Nu orice bun specialist va fi si un bun manager, si exista intotdeauna si un anumit grad de risc intr-o promovare interna. Exemplele cele mai frecvente de promovari sunt din pozitii administrative, receptionist, office assistant, catre specialisti pe diverse domenii, in special marketing, vanzari, resurse umane", sustine Madalina Uceanu, executive director in cadrul companiei de consultanta in resurse umane Aims Human Capital Romania.
Promovarea interna este un proces natural, pentru ca este normal ca persoanele cu rezultate bune sa avanseze in functie, insa nu intotdeauna mutarea unui angajat pe o pozitie de management este o miscare de succes. Exista insa cazuri care sustin contrariul. Abigail Johnson, actionara majoritara in cadrul uneia dintre cele mai mari companii de fonduri mutuale din lume - Fidelity Investments - a fost intai analist la compania fondata de bunicul ei, dupa care a ocupat timp de noua ani functia de administrator de portofoliu, iar apoi director al divizei de investitii. In 2001, ea a fost numita presedinte al diviziei de fonduri mutuale, iar in 2007 avea o avere estimata la 13 mld. dolari, fiind una din cele mai bogate femei din lume.
Unul dintre cele mai cunoscute exemple de succes de pe piata locala este cel al lui Calin Dragan, directorul general al Coca-Cola Hellenic pe Romania si Republica Moldova, care initial a fost sef de depozit al diviziei din Timisoara, pentru a ajunge mai apoi sa urce toate treptele ierarhice pana la pozitia pe care o ocupa astazi. "Acestea sunt povestile de succes cu care orice co