Franco Moretti, presedinte al Art Directors Club Europe, va prezida anul acesta juriul festivalului de publicitate ADOR. Din perspectiva larg-europeana a lui Moretti, industria de publicitate sufera de pe urma micsorarii bugetelor, rezultand “mesaje lipsite de imaginatie”, care polueaza media si plictisesc consumatorii.
Wall-Street: Cat de familiarizat sunteti cu publicitatea romaneasca? Cum ati descrie-o, pe scurt?
Franco Moretti: In prezent, nu sunt atat de familiarizat cu lucrarile romanesti, singura mea vizita la Bucuresti a avut loc la inceputul anilor '90 cand, din postura de European Creative director la McCann Erickson m-am implicat in dezvoltarea culturii creative a biroului recent inaugurat acolo. Participarea mea in juriul ADOR este o oportunitate de a micsora aceasta distanta culturala.
Wall-Street: Ce v-a convins sa acceptati invitatia organizatorilor?
Franco Moretti: Ca presedinte al European Art Directors Club, este sarcina mea sa extind influentele creative in comunitatea europeana in dezvoltare. Obiectivul ADC*E este sa ajute la interconectarea profesionistilor creativi si sa promoveze valoarea excelentei in creativitate, inspirata de diferitele culturi locale, de-a lungul granitelor “genius loci”. Invitatia m-a onorat si astept cu nerabdare sa particip la jurizarea editiei din 2009 a festivalului ADOR.
Wall-Street: Este nevoie de un festival local de publicitate sau sunt indeajuns cele internationale si regionale pentru a seta standardele industriei de publicitate dintr-o tara?
Franco Moretti: Absolut, este de o importanta vitala sa impingi granitele creativitatii si sa continui sa monitorizezi standardele locale. Fiecare tara are nevoie sa-si antreneze si sa-si creasca abilitatile locale pana in punctul de excelenta in care este in stare sa ia parte la confruntarile globale. Ca profesionisti ai creativitat