Cea de-a 64-a ediţie a Salonului Auto de la Frankfurt nu a mai fost una influenţată puternic de maşinile "eco" pentru prima dată în ultimii ani. Aproape toţi constructorii prezenţi la salon au dorit să atragă atenţia publicului atât prin mărimea standurilor, cum a fost cazul Audi, dar şi al Ford sau Volkswagen, cât şi prin numărul modelelor prezentate şi performanţele acestora.
Bogdan Alecu
Numărul maşinilor electrice sau hibride a crescut în standurile constructorilor, dar acestea nu au mai fost în lumina reflectoarelor. Spre exemplu, Ford a prezentat C-Max în versiune hibridă, dar atenţia tuturor era îndreptată asupra noilor Focus şi Fiesta ST.
"În primul rând există automobile create special pentru show-uri, pentru a putea arăta ce putem cu adevărat din punct de vedere tehnologic. La Salonul Auto de la Frankfurt prezentăm modele din gama ST deoarece acestea sunt programate pentru a fi lansate în perioada următoare", a declarat Roelant de Waard, vicepreşedinte al Ford Europa pentru marketing, vânzări şi service.
Mai mult, în cadrul salonului grupul Volkswagen a venit inclusiv cu Bugatti, brand considerat la ediţiile anterioare prea exclusivist pentru un astfel de eveniment.
Audi a prezentat atât concepte destinate metropolelor precum Urban Sportback şi A2, dar atenţia a fost îndreptată spre RS5 facelift, S6, S7 şi S8, toate reprezentând versiuni sport ale modelelor germane. Singurul constructor german care a "contrazis" tendinţa salonului a fost Volkswagen, care a prezentat noul Up!, automobil de segment mini care vine să înlocuiască în gamă modelul Lupo.
Un stand de mari dimensiuni a avut şi Mercedes-Benz, care a prezentat conceptul F125 Hydrogen Gullwing, care prefigurează viitoarea limuzină S-Klasse. În cazul BMW, atracţia principală a reprezentat-o noua limuzină sport M5 alături de maşinile eco i3 şi i8.
În total, spaţiu