După primele şapte etape, din cele 14, în Dakar 2012, piloţii Vectra Racing ocupă locurile 21 (Mani Gyenes) şi 49 (Marcel Butuza) în clasamentul general, se arată într-un comunicat remis de echipa celor doi.
Pilotul braşovean este însă liderul clasei Maraton, cea mai dificilă din raliu, dacă luăm în calcul faptul că de-a lungul celor aproximativ 9.000 de km nu este permisă schimbarea motorului.
Cea de a patra ediţie a raliului Dakar în America Latină a debutat pe 1 ianuarie în Mar del Plata şi, după cinci speciale în Argentina, pe 6
ianuarie, au fost traversaţi munţii Anzi pentru a fi parcurse etapele din Chile şi Peru.
În cadrul echipei Vectra, primele speciale au fost de acomodare cu noile motociclete KTM 450 RR, însă nu au fost deloc uşoare, din pricina
prafului care scădea considerabil vizibilitatea şi a temperaturilor de 40 grade Celsius. Anzii au fost traversaţi pe 6 ianuarie, când, din pricina ninsorilor, punctul vamal din Paso de San Francisco (4.700m altitudine) a fost deschis doar pentru caravana Dakar-ului. Organizatorii au decis ca speciala de pe 6 ianuarie să fie anulată pentru că zăpada a încetinit considerabil traversarea munţilor şi concurenţii nu mai aveau cum să ajungă la timp în punctul de start al probei speciale – acesta se situa pe teritoriul statului Chile. Aflaţi pe motociclete, riderii au trecut într-o zi de la 15 grade Celsius în Fiambala (Argentina) la sub 0 grade Celsius în Pasul San Francisco pentru a ajunge în Copiapo (Chile), la peste 30 de grade Celsius.
Pe 7 ianuarie, s-a concurat în prima din cele şase probe speciale din Atacama, cel mai arid deşert din lume. Pentru riderii Vectra Racing aceasta a fost o zi bună, chiar dacă praful a fost iarăşi un factor decisiv în strategia adoptată pentru cei 419 km. Startul la categoria moto se dă în funcţie de timpii obţinuţi în speciala pre