Reprezentanţii Inspectoratului Judeţean de Poliţie Alba reamintesc posesorilor de arme că dreptul de port şi folosire al acestora se anulează dacă permisul în acest sens nu se prelungeşte înainte de expirarea termenului de 5 ani. Deţinătorii trebuie să se prezinte la Serviciul Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase, cu o serie de documente şi armele respective. Programul de lucru cu publicul este stabilit pentru zilele de marţi, între orele 9.00-14.00 şi joi, între orele 12.00-18.00.
Permisul de armă are o valabilitate de 5 ani, termen care se calculează de la data eliberării sau, după caz, de la data ultimei prelungiri. În acest sens, în vederea prelungirii valabilităţii permisului de armă, titularul acestuia este obligat să se prezinte înainte de împlinirea termenului de 5 ani, la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba cu armele înscrise în permis, precum şi cu unele documente.
Neprezentarea în termenul prevăzut constituie motiv de anulare a dreptului de port şi folosire de arme şi muniţii.
La ghişeul Serviciului Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase din cadrul IPJ Alba, posesorii de arme se pot prezenta pentru prelungirea permisului cu următoarele documente:
- permisele de armă (tip A și B) şi armele înscrise în acestea;
- actul de identitate;
- permisul de vânătoare;
- cererea tip care va fi completată şi semnată inclusiv pe verso de către titularul permisului de armă;
- o fotografie color (dimensiune 4 x 5 cm);
- adeverinţa care să ateste calitatea ce a determinat autorizarea pentru a deţine
arma de apărare şi pază (în cazul persoanelor care îndeplinesc o funcţie ce implică exerciţiul autorităţii publice), a demnitarilor, magistraţilor, diplomaţilor, militarilor şi poliţiştilor;
- documentele de predare-primire (contract de închiriere) a armelor de apărare
şi pază, (în cazul în care sunt închi