Adoptarea hotărârii de guvern de miercuri privind îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) generează două centre de coordonare a atribuţiilor Direcţiei de Finanţe Alba, alături de structurile ce vor fi absorbite, respectiv desfiinţate în noul sistem, adică Vama şi Garda Financiară. Astfel, un sediu regional va fi la Braşov, de coordonare a administraţiilor fiscale judeţene din Regiunea Centru, iar al doilea la Sibiu, unde va funcţiona structura regională antifraudă aferentă aceleiaşi zone. Potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor, „în cadrul procesului de reorganizare a ANAF au fost vizate două componente majore: redefinirea structurii organizatorice, pe de o parte, şi realocarea corespunzătoare a resurselor umane, pe de altă parte. În ce priveste redefinirea structurii organizatorice a ANAF, s-a urmărit, în principal fuziunea prin absorbţie şi preluarea Autorităţii Naţionale a Vămilor, preluarea activităţii Gărzii Financiare şi desfiinţarea acesteia, înfiinţarea unei structuri de antifraudă fiscală în cadrul ANAF, cu atribuţii sporite şi înfiinţarea direcţiilor regionale ale finanţelor publice”. Astfel, activitatea la nivel teritorial se reorganizează în 8 direcţii regionale ale finanţelor publice, instituţii publice cu personalitate juridică, înfiinţate prin transformarea a 8 direcţii generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti în care va fi stabilit sediul Direcţiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbţie a celorlalte direcţii judeţene ale finanţelor publice din aria de competenţă. Oraşele în care îşi vor avea sediul direcţiile generale regionale ale finanţelor publice sunt: Iaşi, Galaţi, Ploieşti, Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov, Bucureşti. Potrivit precizărilor MFP, stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului României, iar propuneril