De joi, 25 iulie, persoanele juridice şi instituţiile publice care au fost acceptate în Programul “Rabla” se pot adresa unuia dintre operatorii economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz. Potrivit listei publicate pe site-ul Administraţia Fondului pentru Mediu (ANM), Oraşul Abrud primeşte finanţare de 6.500 de lei, iar Arhiepiscopiei Romano-Catolice Alba Iulia i-a fost respinsă cererea.
Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat închiderea primei etape de evaluare și validare a dosarelor depuse de persoanele juridice şi instituţiile publice în Programul „Rabla 2013”.
În această sesiune, 570 de dosare au fost depuse de persoanele juridice şi instituţiile publice, dintre care 81 de dosare au fost acceptate pentru 378 autovehicule şi 125 de dosare au fost respinse.
Potrivit listei persoanelor juridice şi a instituţiilor publice care au fost acceptate şi respinse în Program, publicată pe site-ul AFM, din Alba, Oraşul Abrud primeşte finanţare în valoare de 6.500 de lei, iar solicitarea Arhiepiscopiei Romano-Catolice Alba Iulia a fost respinsă. Motivul este prezentarea unui certificat de atestare fiscală expirat.
Prin Programul ”Rabla”, Administraţia Fondului pentru Mediu a emis 3.000 de tichete valorice pentru persoanele juridice şi instituţiile publice. Cumularea eco-tichetului cu tichetul „Rabla” este posibilă în cazul achiziționării unui autovehicul electric.
Pentru stimularea achiziționării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul, se oferă posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 lei pentru: achiziționarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6; achiziționarea unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii ce Co2 mai mică de 100g/km; achiziționarea unui atuovehicul nou, cu sistem de propulsi