Mesajul a fost trimis. Multumesc!

Miercurea Nirajului - Ştiri locale

Autostrada Unirii. Contractul pentru cel mai greu loc, câștigat de un român: Să poată circula până în 2030

Capital acum o zi
Ministrul Transporturilor, Ciprian Şerban, a anunţat atribuirea contractului pentru proiectarea şi execuţia lotului Grinţieş-Pipirig, cea mai dificilă porţiune montană a Autostrăzii Unirii (A8), în judeţul Neamţ, cu o valoare de aproape 6 miliarde lei. Astfel, toate cele patru loturi ale secţiunii montane au constructori desemnaţi.

Proiectarea și execuția celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii le va face un constructor român

Mediafax acum o zi
Șerban anunță că lotul Grințieș-Pipirig, care tranzitează județul Neamț, face parte din secțiunea montană a A8 Miercurea Nirajului-Leghin. De vineri, toate cele patru loturi din cea mai dificilă secțiune a Autostrăzii Unirii au constructori desemnați. „Contractul pentru lotul Grințieș-Pipirig are o valoare de aproape 6 miliarde lei, dar cel mai scump contract al secțiunii montane rămâne cel pentru lotul dintre Ditrău și Grințieș, cu o valoare de 6,2 miliarde lei, pentru care deja a în

VIDEO Cea mai mare sumă plătită de stat pentru un kilometru de autostradă în România. Cel mai dificil tronson montan al Autostrăzii „Unirii” A8 a fost atribuit

HotNews acum o zi
Grupul de firme de construcții UMB va proiecta și executa cel mai dificil lot montan din Autostrada „Unirii” A8. Oferta UMB, de aproape 1,17 miliarde de euro, a fost declarată câștigătoare. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNRI) anunță că a atribuit, vineri, Asocierii SA&PE CONSTRUCT S.R.L (Lider Asociere) -Euro-Asfalt d.o.o. -TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB S.R.L. contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș-Pipirig al Autostrăzii ,,Unirii”-A8. SA&PE, Spedi

Autostrada Unirii: Un constructor român a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția celui mai dificil lot

Adevarul acum o zi
Un constructor român a câștigat, astăzi, contractul pentru proiectarea și execuția celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii, a anunțat ministrul Transporturilor, Cirian Șerban, precizând că astfel toate cele patru loturi au intrat în linie dreaptă.

Cel mai dificil segment din A8 și-a desemnat constructorul-Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L-EURO-ASFALT D.O.O.-TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB S.R.L

Gandul acum o zi
Ministrul Infrastructurii și Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat vineri că „un constructor român a câștigat, astăzi, contractul pentru proiectarea și execuția celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii.” Este vorba despre „Lotul Grințieș-Pipirig, care tranzitează județul Neamț, face parte din secțiunea montană a A8 Miercurea Nirajului-Leghin.” De vineri, 18 iulie, toate cele patru loturi din cea mai dificilă secțiune a Autostrăzii Unirii au constructori desemnați, spune minist

VIDEO Ce se întâmplă cu Autostrada Transilvania după ce tronsonul PNRR a pierdut finanțarea. Ce secțiune ar putea fi gata, totuși, în 2025

HotNews acum 2 zile
„Adio bani foarte ieftini din PNRR”, după ce două tronsoane din Autostrada Transilvania A3 au pierdut finanțarea prin mecanismul european de redresare post-pendemică. Unul dintre tronsoane ar putea fi gata anul acesta, iar pentru mare parte din lucrări deja s-au folosit banii PNRR, însă pe un alt tronson mult în urmă statul va trebui să finanțeze proiectul din bugetul propriu. În plus, există șansa ca tronsoanele finalizate să rămână „muzeu”, susține Pro Infrastructura. „Autostrada Tr

Asociația Pro Infrastructură avertizează că proiectele scoase din PNRR nu pot fi toate transferate în Programul Transporturi care are alocată suma de numai 5,5 miliarde euro, iar proiectele contractate însumează 7,7 miliarde € plus alte 15,6 miliarde € care au cereri depuse

G4Media acum 3 zile
Dimensiune text Dimensiune text Mică Normală Mare După anunțul oficial privind proiectele de infrastructură scoase din PNRR, Asociația ProInfrastructură cere ca, prioritar, lucrările pentru Autostrada A8 să fie transferate spre finanțare în Programul Transport. Asociația avertizează că nu toate proiectele care au ieșit din PNRR vor putea fi transferate în Programul Transport, având în vedere că acesta poate asigura la capitolul rutier doar 5,5 miliarde euro. Urmărește cele mai noi pro

Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei: Dincolo de hârtii, hărți și fotografii electorale, realitatea este crudă: în atâția ani de promisiuni, niciun kilometru din Autostrada 8 nu a fost realizat

G4Media acum 3 zile
Dimensiune text Dimensiune text Mică Normală Mare Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei lansează o scrisoare deschisă privind situația unor proiecte de infrastructură din regiune, în urma veștii că o parte dintre proiecte au fost scoase de sub finanțările asigurate de Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Urmărește cele mai noi producții video G4Media - articolul continuă mai jos - „Cele mai afectate sunt proiectele care privesc regiunea Moldova, autostrada A7, dar mai

Cum arată în realitate cel mai întârziat segment al Autostrăzii A7, care ar trebui terminat până la finalul lui 2025

Adevarul acum 3 zile
Un videoclip postat pe YouTube ilustrează stadiul lucrărilor la data de 14 iunie 2025, pe pe locurile 1, 2 și 3 ale autostrăzii Moldovei, unul dintre obiectivele de infrastructură care au captat atenția opiniei publice după ce ministrul Investițiilor, Dragoș Păslaru, a afirmat marți, 15 iulie că o parte din A7 și A8 nu vor mai primi bani prin PNRR.

Şeful PNL Iaşi cere demiterea şefilor CNAIR, după scoaterea din PNRR a unor tronsoane din A7 şi A8: Nu putem vorbi despre reforme dacă nu începem cu asumarea responsabilităţii pentru greşeli care afectează milioane de români

News.ro acum 3 zile
Liderul PNL Iaşi, deputatul Alexandru Muraru, cere demiterea imediată a şefilor CNAIR, în urma excluderii unor tronsoane din autostrăzile A7 şi A8 din finanţarea PNRR. Alexandru Muraru a afirmat, miercuri, că România nu pierde bani din PNRR, dar ”pierde şansa de a finanţa acum, cu bani europeni nerambursabili, unele dintre cele mai importante tronsoane de autostradă din Moldova”. ”Asta nu e o simplă «ajustare tehnică». E rezultatul unor greşeli administrative, întârzieri nejustificate

Autostrăzile din Moldova care pierd finanțarea PNRR. Care e, de fapt, cel mai afectat dintre proiecte / „Guvernul trebuie să decidă urgent”

HotNews acum 4 zile
„Autostrăzile care pierd trenul PNRR au o situație cel puțin incertă”, susține Asociația Pro Infrastructura, care analizează situația proiectelor de infrastructură care au fost scoase de pe lista celor care pot primi finanțare prin PNRR. Segmente din Autostrada Moldovei A7 și din Autostrada Unirii A8 au fost scoase din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), au anunțat marți autoritățile. Mai exact, tronsoanele A7 Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani, dar și A8 Moțca – Leghi

O importantă asociație cere explicații privind finanțarea A7 și A8, după ce Dragoș Pîslaru a spus că unele segmente nu mai sunt prinse în PNRR

Adevarul acum 4 zile
Asociația „Moldova Vrea Autostradă” solicită Guvernului explicații cu privire la mai multe aspecte ce țin de finanțarea a două loturi de autostradă, din A7 și A8, și subliniază că „nu se pierd bani din PNRR, s-a negociat şI s-au redistribuit aproape toți banii disponibili”.

Tronsonul Leghin – Moțca din A8, exclus din PNRR. Ministrul Transporturilor dă asigurări că proiectul continuă și va fi finanțat din surse europene

Ceahlaul acum 4 zile
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) dă asigurări că România nu va pierde niciun euro din PNRR, chiar dacă anumite proiecte de infrastructură, printre care și secțiuni importante ale Autostrăzii Unirii (A8), au fost excluse parțial sau total din acest plan de finanțare. Printre tronsoanele afectate se numără Leghin – Moțca și Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, două secțiuni importante din Autostrada A8, care va lega Moldova de Transilvania. Chiar dacă nu vor mai fi fina

Asociaţia “Moldova Vrea Autostradă” cere guvernului să găsească bani pentru Autostrăzile A7 și A8, după pierderea fondurilor din PNRR: Ce garanţie există că A8 se va construi până în anul 2030, în contextul în care autorităţile au minţit şi dezinformat?

G4Media acum 4 zile
Dimensiune text Dimensiune text Mică Normală Mare Asociaţia “Moldova Vrea Autostradă” (M cere Guvernului să identifice noi surse de finanţare pentru autostrăzile Moldovei A7 şi A8, după ce mai multe tronsoane din cele două autostrăzi nu vor mai fi finanţate prin PNRR, transmite News.ro. Urmărește cele mai noi producții video G4Media - articolul continuă mai jos - Conducerea MVA a arătat, marţi seară, că a luat act cu ”stupoare şi dezamăgire” de concluziile discuţiilor pe care Minister

Ministerul Transporturilor România păstrează toate fondurile PNRR pentru Transporturi. Proiectele vor fi finanțate integral din bani europeni

Ziua Constanta acum 4 zile
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) anunță că România nu pierde niciun euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) destinat sectorului transporturilor. În urma discuțiilor tehnice purtate cu reprezentanții Comisiei Europene, s-a stabilit că proiectele care rămân în PNRR vor fi finanțate integral din fonduri europene, fără a mai necesita cofinanțare din bugetul de stat, transmite un comunicat din partea MTI. Mai mult, ajustările financiare necesare – dete

Tronsoanele Focşani – Paşcani din A7, tunelurile de la Margina – Holdea din A1, singurele care au rămas în PNRR, cu finanţare 100% asigurată din fonduri europene, alături de câteva proiecte feroviare / Mai multe proiecte, excluse total sau parţial din PNRR

News.ro acum 4 zile
Tronsoanele Focşani – Paşcani din A7, tunelurile de la Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva şi câteva proiecte din infrastructura feroviară sunt singurele care au rămas în PNRR, având asigurată finanţare 100^ din fonduri europene, fără a mai fi necesară cofinanţare naţională. În schi,b, mai multe proiecte au fost excluse total sau parţial. Ministerul Transporturilor transmite, marţi, că România nu trebuie să restituie niciun ban aferent proiectelor care au fost excluse. ”Minis

Ministerul Transporturilor: România nu pierde niciun euro din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă / Proiectele rămase în PNRR vor fi finanţate integral din fonduri europene, fără a mai necesita cofinanţare din bugetul de stat

G4Media acum 4 zile
Dimensiune text Dimensiune text Mică Normală Mare România nu pierde niciun euro din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) destinat sectorului transporturilor după ce, în urma discuţiilor tehnice purtate cu reprezentanţii Comisiei Europene, s-a stabilit că proiectele care rămân în PNRR vor fi finanţate integral din fonduri europene, fără a mai necesita cofinanţare din bugetul de stat, a anunţat marţi Ministerul Transporturilor, transmite Agerpres. Urmărește cele mai noi pro

Segmente din Autostrada Moldovei A7 și Autostrada Unirii A8 au fost scoase din PNRR / Care sunt tronsoanele vizate și cum explică Ministerul Transporturilor

HotNews acum 4 zile
Segmente din Autostrada Moldovei A7 și din Autostrada Unirii A8 au fost scoase din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), din cauza problemelor la procedurile de achiziție, susține Ministerul Proiectelor Europene. De cealaltă parte, Transporturile susțin că România „nu pierde niciun ban din PNRR” și că nu va returna fondurile deja cheltuite pe sgemnetele ce au fost scoase din PNRR. Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) Dragoș Pîslaru a anunțat marți că une

Ce autostrăzi din România rămân finanțate din PNRR

Adevarul acum 4 zile
Ministerul Transporturilor a informat marți că România nu pierde niciun euro din PNRR destinat sectorului transporturilor și că urma discuțiilor tehnice purtate cu reprezentanții Comisiei Europene, s-a stabilit că proiectele care rămân în PNRR vor fi finanțate integral din fonduri europene.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii reacționează după declarațiile ministrului Dragoș Pîslaru: „Nu pierdem niciun ban din PNRR!”

Gandul acum 4 zile
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a anunțat, marți după-amiază, că România nu pierde niciun euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) destinat sectorului transporturilor. Reacția, transmisă printr-un comunicat de presă, a venit după ce ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a declarat, într-o conferință de presă, că Autostrada Moldovei(A8) și Autostrada Unirii(A7) vor avea porțiuni eliminate din planul de finanțare PNRR. Ofi

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii reacționează după declarațiile ministrului Dragoș Pîslaru: „Nu pierdem niciun ban din PNRR!”

Gandul acum 4 zile
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a anunțat, marți după-amiază, că România nu pierde niciun euro din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) destinat sectorului transporturilor. Reacția, transmisă printr-un comunicat de presă, a venit după ce ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a declarat, într-o conferință de presă, că Autostrada Moldovei(A8) și Autostrada Unirii(A7) vor avea porțiuni eliminate din planul de finanțare PNRR. Ofi

Ministrul Transporturilor, despre „Autostrada Unirii”: „Proiectele A8 nu sunt în pericol din cauza lipsei fondurilor”

Gandul acum o saptamana
Autostrada Unirii (A8), una dintre cele mai așteptate investiții de infrastructură din România, beneficiază în continuare de finanțare, dă asigurări noul ministru al Transporturilor. Ciprian Șerban susține că lucrările deja începute nu sunt deloc în pericol. În urma unor interpelări adresate de deputați ieșeni, Șerban a vorbit despre stadiul lucrărilor la A8, scrie Ziarul de Iași. Finanțare europeană pentru restul traseului Singurul ministru originar din Moldova în actualul Guvern Bol

Ministrul Transporturilor, despre „Autostrada Unirii”: „Proiectele A8 nu sunt în pericol din cauza lipsei fondurilor”

Gandul acum o saptamana
Autostrada Unirii (A8), una dintre cele mai așteptate investiții de infrastructură din România, beneficiază în continuare de finanțare, dă asigurări noul ministru al Transporturilor. Ciprian Șerban susține că lucrările deja începute nu sunt deloc în pericol. În urma unor interpelări adresate de deputați ieșeni, Șerban a vorbit despre stadiul lucrărilor la A8, scrie Ziarul de Iași. Finanțare europeană pentru restul traseului Singurul ministru originar din Moldova în actualul Guvern Bol

România pierde bani din PNRR. Proiecte de infrastructură, în pericol de a fi tăiate

Ceahlaul acum 2 saptamani
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a declarat că România a pierdut deja primele fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și că unele dintre cele mai mari proiecte de infrastructură riscă să nu mai fie finanțate de Comisia Europeană. Ministrul a confirmat că România a pierdut 10,77 milioane de euro din PNRR din cauza întârzierii semnării contractelor pentru producerea de hidrogen. În plus, cererea de plată nr. 3, în valoare de 870 mili

Adevăruri incomode despre Autostrada Unirii. Sumele importante pe care statul român riscă să le piardă din banii europeni

Adevarul acum 2 saptamani
Cătălin Urtoi, fostul președinte al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), a publicat pe Facebook o analiză detaliată privind stadiul actual al Autostrăzii Unirii (A8), pe traseul Târgu Mureș – Ungheni, care ar urma să lege Transilvania de Republica Moldova. Urtoi trage un semnal de alarmă: finalizarea acestui proiect strategic depinde crucial de găsirea unor surse suplimentare de finanțare.

Autostrada Unirii: CNIR a atribuit un contract pentru construcția a 14,4 km. Cât costă și când va fi gata

Adevarul acum 2 saptamani
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit marți contractul pentru lotul 1D Joseni–Ditrău – un tronson important din secțiunea montană a A8, a anunțat ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, precizând că lungimea totală a tronsonului este de 14,4 km.

Ministrul Investițiilor, despre amânarea termenelor pentru proiectele PNRR: Nu înseamnă că se transformă imediat într-o modificare de regulament / Secţiunea Târgu Mureş-Miercurea Nirajului şi legătura la A3 şi secţiunea Reghin-Târgu Neamţ, în pericol să piardă finanţarea

G4Media acum 3 saptamani
Dimensiune text Dimensiune text Mică Normală Mare Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Dragoş Pîslaru, a precizat că propunerea de amânare a termenelor pentru realizarea proiectelor prin PNRR nu înseamnă automat şi modificarea de regulament şi a atras atenţia că mai multe segmente de autostradă, între Târgu Mureş-Miercurea Nirajului şi Reghin-Târgu Neamţ nu mai sunt prinse în simularea Comisiei Europene, transmite News.ro. Urmărește cele mai noi producții video G4Media - a

Pîslaru, despre amânarea termenelor pentru proiectele PNRR: Nu înseamnă că se transformă imediat într-o modificare de regulament/ Secţiunea Târgu Mureş-Miercurea Nirajului şi legătura la A3 şi secţiunea Reghin-Târgu Neamţ, în pericol să piardă finanţarea

News.ro acum 3 saptamani
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Dragoş Pîslaru, a precizat că propunerea de amânare a termenelor pentru realizarea proiectelor prin PNRR nu înseamnă automat şi modificarea de regulament şi a atras atenţia că mai multe segmente de autostradă, între Târgu Mureş-Miercurea Nirajului şi Reghin-Târgu Neamţ nu mai sunt prinse în simularea Comisiei Europene.

Când vom putea circula pe Autostrada Unirii. Stadiul lucrărilor pe șantierele din Moldova și Transilvania

Adevarul acum o luna
Aflată parțial în șantier, Autostrada Unirii va traversa Carpații Orientali, legând regiunile istorice Transilvania și Moldova și continuând până la râul Prut, unde un pod de autostradă o va conecta cu rețeaua rutieră din Republica Moldova.

Autostrada Unirii: Compania de Investiții Rutiere face un pas decisiv în contractul de 1,2 miliarde de euro pe care UMB a vrut să-l rezilieze

HotNews acum o luna
Tronsonul montan de 38 de kilometri de pe Autostrada „Unirii” A8 între Ditrău și Grințieș a primit luni ordinul de începere a lucrărilor din partea Companiei de Investiții Rutiere, după ce în urmă cu două săptămâni constructorul UMB solicitase rezilierea contractului de 1,2 miliarde de euro. Emiterea ordinului de începere a lucrărilor echivalează, practic, cu obligarea constructorului să continue pe contractul pe care l-a semnat, stabilind o dată oficială de începere de la care se vor