•Pierderile societatii sint mai mari decit capitalul social cu doua miliarde lei
La sfirsitul anului trecut, societatea comerciala Autotransport SA, care are ca obiect principal de activitate transportul intern si international, inregistra un capital social de 5,1 miliarde lei si un deficit de 6,7 miliarde de lei. Conform rezultatului brut al exercitiului financiar pe anul trecut, Autotransport SA inregistreaza o pierdere de 2,6 miliarde lei, la care se adauga 2,6 miliarde de lei, insumind pierderi din anii precedenti. Acestor pierderi de 5,2 miliarde de lei li se adauga si cheltuielile facute in avans, astfel incit, deficitul atins depaseste cu aproximativ doua miliarde lei capitalul social.
Reprezentantii statului inchid ochii la incalcarea legii
Consiliul de Admnistratie (CA) al Autotransport SA este format din Adrian Iurcan, Gherasim Gazi si Cristian Lungu, ultimii doi fiind reprezentantii FPS in CA. In Adunarea Generala a Actionarilor (AGA), FPS i-a desemnat pe Gheorghe Lazar, directorul adjunct al DGFPCFS, si Emil Adam, contabil sef la Consiliul Judetean. Comisia de cenzori este asigurata de Toader Badragan, Ion Popa, directorul Directiei Impozite si Taxe din cadrul DGFPCFS, si Petru Maxim, fost salariat la finante, actualmente pensionar. Toti acesti reprezentanti in CA si in AGA sint platiti cu echivalentul unui sfert din salariul directorului.
Culmea este ca, desi interesele statului sint reprezentate de catre doi dintre finantistii de frunte ai judetului, unitatea a ramas restanta tocmai la plata obligatiilor catre stat (impozitele pe salarii, pensiile suplimentare, contributiile pentru somaj, asigurarile de sanatate), cu sume de ordinul miliardelor, prin incalcarea cu buna stiinta a OG nr.15/1996 si OG nr.68/1997.
FPS Iasi acopera o tentativa declarata de valorificare a unor bunuri gajate @