In jur de cinci la suta dintre elevii si studentii inregistrati la nivelul intregii tari, in anul de studiu 1998/1999, apartin minoritatilor nationale si invata in unitati cu predare in limba materna, fiind indrumati de un procent similar de cadre didactice minoritare, reiese dintr-o nota realizata de Directia Generala Invatamint pentru Minoritati Nationale din cadrul Ministerului Educatiei. La nivel national, 5,23 la suta dintre cei 4,2 milioane de elevi din invatamintul preuniversitar apartin minoritatilor nationale. Cei mai multi dintre elevii minoritari (aproape 90 la suta) sint de origine maghiara, iar restul apatin comunitatilor germana, ucraineana, sirba si slovaca. In invatamintul academic, procentul minoritarilor se ridica la 4,8 la suta din totalul de 277.666 de studenti. Din aproape 30.000 de unitati de invatamint ori sectii din toata tara, aproape zece la suta au predare in limbile minoritatilor nationale, in principal in limba maghiara. Cei mai multi dintre copiii apatinind minoritatilor se intilnesc in invatamintul prescolar, procentul fiind aici de peste 7,5 la suta, iar cei mai putini in invatamintul postliceal si de maistri (1,5 la suta). Daca in invatamintul prescolar, primar, gimnazial si liceal exista clase cu predare in limbile a cinci minoritati nationale (maghiara, germana, ucraineana, sirba si slovaca), in invatamintul profesional si de ucenici si in cel postliceal si de maistri cererea este mult mai redusa, neexistind clase decit pentru maghiari si, respectiv, pentru maghiari si germani. In privinta cadrelor didactice, aproape 15.000 de profesori, invatatori si educatori predau in limbile a sapte minoritati nationale. Numarul reprezinta 3% din totalul cadrelor didactice. Dintre acestia, peste 8.000 sint profesori, peste 3.500 sint invatatori, iar aproape 3.000 sint educatori. Aproape 16.000 de elevi frecventeaza scoli cu predare in limba roma