"Cum mănînci sau bei apă, aşa să devină şi mişcarea!" Moment de publicitate: Imagine: un prim plan cu cronometrul implacabil într-o palmă. Text: "Slăbiţi 30 kg în 30 de secunde... Şi pe verso: "...sigur că nu este posibil! Dar 30 de secunde sînt suficiente pentru a lua o decizie. Acum, tot ce trebuie să faceţi este să urmaţi programul nostru eficient. Avem 20 de ani de succes ajutînd oamenii să ajungă la greutatea dorită şi să şi-o menţină. Ce aveţi de pierdut? SUNAŢI ACUM: ..." Şi urmează numele unei doamne şi-un număr de telefon. N-am sunat să văd ce program eficient propune doamna care-şi distribuia materialul promoţional pe bulevardul Magheru. Două lucruri însă m-ar interesa: 1. După ce criterii împărţea fluturaşii cu pricina (nu-i înmîna totuşi "în serie", grăbită să-i termine mai repede, şi nici exclusiv persoanelor supraponderale... apoi ţi-l strecura în mînă însoţit de-un zîmbet grijuliu, matern-compătimitor...). 2. Dacă programul propus era cu mişcare sau fără (căci nu e femeie să nu consimtă la propuneri de genul: "FORMĂ MAXIMĂ CU EFORT MINIM", "REVITALIZARE INSTANTANEE" sau reconfortantul "MÎNCAŢI ŞI SLĂBIŢI!".
"Sînt produsul muncii mele..." Pentru unii, cu mişcarea nu-i de glumit. E o chestiune vitală, cum ziceam. Găsesc şi un astfel de personaj. O cheamă Simona Brîncuşi, face sport de la şase ani şi-acum, la 40, arată ca atare! Se ocupă de programul de mişcare la Hotel Bucureşti (gimnastică, gimnastică kinetică - cu mare priză la public!, step...). - Ce vor clienţii dumneavoastră? - Cei care vin aici se împart în mai multe categorii: vin persoane pur şi simplu ca să slăbească, pentru mişcare de slăbire, de întreţinere, apoi unii pentru recreere, pentru buna dispoziţie, pentru psihic în sine, pentru atmosfera care e în sală, în colectiv, cu glume, cu muzică, chiar şi-n apă, mai ţi-alunecă piciorul şi te dezechilibrezi... - De ce contează, azi,