Nae Ionescu si cei ce l-au urmat au sperat ca ideologia Garzii de Fier, cu amestecul ei de anticapitalism, antisemitism si anticomunism, ar putea fi solutia problemelor Romaniei. Asa cum afirma politologul Marta Petreu, Nae Ionescu „a pregatit si a influentat o parte a tinerilor intelectuali, indreptindu-i spre ideologia legionara crestin-ortodoxa. E cert ca influenta lui Nae Ionescu s…t a avut impact asupra celui mai cultivat segment al intelighentiei tinere pro-legionare s…t In articolele tinerilor intelectuali legionari pot fi gasite toate ingredientele acestei doctrine: atacuri la adresa statului democratic si a liberalismului, afirmarea nationalismului dur, respingerea lumii occidentale, ideea dictaturii legionare, revolutia nationala perpetua (dupa modelul revolutiei fasciste perpetue), exaltarea crestinismului ortodox etc. Cu cit o idee a doctrinei legionare era mai obscura si mai mistica, cu atit avea mai mult succes printre tinerii intelectuali pro-legionari“. Jurnalul lui Sebastian ofera un fel de radiografie a barbarizarii intelighentiei romanesti in perioada acestor dictaturi. Catre anul 1937, Sebastian nu mai avea mari iluzii in legatura cu prietenii sai care devenisera membri ai Garzii de Fier. Totusi, a continuat sa se vada cu ei, notind in jurnal cit de dureroasa devenise situatia.
Antisemitismul ajunsese o tema principala in scrierile acestor tineri intelectuali. Ei ii blamau pe evrei pentru tot ceea ce li se parea lor ca nu merge bine in societatea romaneasca: liberalism, saracie, sifilis, alcoolism, comunism, prostitutie, proxenetism, avort, homosexualitate, socialism, feminism. Inainte de formarea primului guvern roman antisemit, Sebastian a asistat la amplificarea antisemitismului nu numai printre intelectuali, ci si pe strazile Bucurestiului. In iunie 1936 a facut o descriere foarte vie a acestui fenomen, pledind pentru autoapararea