Criza motorinei, simtita mai acut ca niciodata in aceasta toamna, a afectat, cum era firesc, si agricultura. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei se pregatise deja cu obisnuitele cupoane pentru motorina, "intreprinzatorii" isi frecau mainile pentru "recolta" care ii va astepta, o data in plus, singura care se lasa, insa, asteptata, fiind chiar motorina, personajul principal din toata aceasta situatie. A urmat solutia, venita in plina campanie electorala, in plina desfasurare a alegerilor, care, cel putin deocamdata, va multumi pe toata lumea: apelul la rezerva de stat. Statul roman va apela la aceasta rezerva, fiind un caz de urgenta, neputand sa-si permita luxul de a-si arunca in aer agricultura. Problema este ca iarna aproape ca bate la usa, iar de aceste cantitati, platite sau nu cu cupoane, agricultorii ar fi avut nevoie mai mult ca niciodata.
Rezerva de stat, si aici ne vom referi cu strictete numai la motorina, pare sa-si fi gasit un concurent destul de serios intr-o alta rezerva, la indemana oricui, si care ar putea foarte bine "salva" Romania de la o criza a motorinei, care ar putea salva executivul de a mai apela la rezerva de stat, avand asigurata o alta "rezerva". Cei care livreaza acest combustibil pot fi intalniti foarte usor, mai ales de-a lungul marilor conducte de combustibili care traverseaza teritoriul Romaniei, incepand de la platformele petroliere de pe Marea Neagra (si nu numai). Pe ei ii poti vedea foarte usor, mergand cu masina pe sosea, caci modul de operare s-a schimbat radical de cand criza a devenit mai acuta: "sapatorii" de conducte actioneaza dupa bunul plac, chiar si ziua, extragand cantitati uriase de combustibil, la care se adauga cantitatile de doua, trei sau patru ori mai mari decat acestea, care se pierd. In aceste conditii, in care combustibil este "din belsug", piata neagra a devenit extrem de concurata, motorina pu