Transformarea celui deja existent la Ianca, din militar in civil, sau construirea unui aeroport nou de catre firma italiana "Fincogero" Ideea transformarii aeroportului militar de la Ianca intr-unul civil, avansata cu doi ani in urma de ex-vicepresedintele Consiliului Judetean, Adrian Ritzinger, si respinsa de fostul ministru al Apararii, Sorin Frunzaverde, este repusa pe tapet si are sanse sa fie transpusa in practica. Ieri, in cadrul sedintei Delegatiei Permanente, presedintele CJ, Aurel Simionescu, a afirmat ca au fost reluate demersurile in acest sens si ca, "avind in vedere unele precedente, lucrurile ar putea fi acceptate". "Ideea a fost ca putem trece mult mai usor de la un aeroport deja existent, la care mai lungim pista cu 100 de metri pentru aterizarea avioanelor civile, decit sa construim un aeroport nou", a motivat Simionescu. Pe de alta parte, insa, exista si oferta italienilor de la "Fincogero" Spa, firma care se angajeaza sa construiasca un aeroport intre Braila si Galati, daca primesc terenul necesar realizarii investitiei. Simionescu a subliniat ca o astfel de oferta nu trebuie respinsa, mai ales ca este agreata atit de Braila, cit si de Galati. "Una este sa avem un aeroport intre cele doua localitati, pentru o comunitate de 700 de mii de oameni, si alta este sa avem unul la Ianca, idee relativ neintereasanta pentru galateni". In orice caz, a mai spus Simionescu, "lucrurile sint in continuare in derulare, iar astfel de demersuri dureaza foarte mult", oferind ca exemplu podul peste Dunare intre Braila si Galati al carui studiu de fezabilitate a fost realizat de specialistii firmei nipone "Itochu" dupa noua luni de la inceperea discutiilor. (Mircea CIUCASU) Transformarea celui deja existent la Ianca, din militar in civil, sau construirea unui aeroport nou de catre firma italiana "Fincogero" Ideea transformarii aeroportului militar de la Ianca intr-unul