O greva spontana in transportul public era cea mai mare pacaleala pe care si-o puteau imagina iesenii. Fiind a doua zi a lunii aprilie, si nu prima, zeci de mii de oameni au sperat, ieri dimineata, sa apara, totusi, un mijloc de transport, asteptind insa in zadar, cu ochii spre capatul liniilor. Soferii de la Sectia 1 au refuzat, inca de la 4.00 dimineata, sa iasa la strada, fiind apoi urmati, incetul cu incetul, de toti colegii lor din regie. Pe la ora 11.00 se mai puteau vedea prin oras doar citeva tramvaie razlete, asigurind, cum s-ar spune, o treime din activitate, asa cum scrie la lege. Odata cu declansarea grevei, data oficial drept spontana, sindicatul RATC a pornit pe un drum fara intoarcere. Din acest moment, ei pot obtine "totul sau nimic", negocierile cu primarul Constantin Simirad urmind a avea loc doar cu securea pe masa. Dupa prima zi, bilantul e simplu: 300 milioane de lei pierderi la RATC si tot atitea cistiguri la maxi-taxi si taximetristi. "Hup si tio!" pe capul lui Girlea Ieri dimineata, la ora 4.20, cei peste 100 de soferi ai sectiei I a RATC au refuzat sa mai iasa pe traseu. La capatul unei scurte sedinte interne, ei au hotarit, in unanimitate, sa intre in greva pe o perioada nedeterminata. Toate cele 78 de autobuze si cele 38 de troleibuze ale sectiei au ramas incremenite in curte. La primele ore ale diminetii, majoritatea iesenilor, buimaciti, se inghesuiau in masinile de maxi-taxi pentru a obtine un ultim loc salvator. De ocazia favorabila aparuta pe nepusa masa au profitat si taximetristii. Acestia au inventat un nou sistem de transport, inghesuind laolalta trei sau patru ieseni care mergeau in aceeasi directie. La ora 8.30, in curtea sectiei I se afla si liderul de sindicat al CNSLR Fratia, Ioan Pascal, confederatie la care este afiliat si sindicatul regiei. "Gradul de nemultumire a salariatilor a crescut de la o zi la alta. Ultimele declara