Teatrul Odeon, Ingerul albastru. Regia si coregrafia: Razvan Mazilu. Decorul si costumele: Irina Solomon
si Dragos Buhagiar. Muzica: Friedrich Hollander. Interpreteaza: Florin Zamfirescu, Maia Morgenstern, Jeanine Stavarache, Mircea Constantinescu, Catalina Mustata, Mihai Danu, Ioan Batinas, Dimitrii Bogomaz, Leonid Doni.
In scena deschis-reflectanta a cabaretului, ingerul mut – clovn omniprezent – coboara si-si spune povestea. O poveste ce alterneaza jocul de lumini si umbre, insotind un chip: Lola-Lola si fragmentele unei vieti incepute si sfirsite in cabaret. Spatiul isi developeaza succesiv propria istorie despre o lume condensata si disipata in placeri pasagere, traite insa cu maxima intensitate.
Propunerea regizorala, cu atit mai incitanta cu cit ii apartine unui coregraf preocupat de valentele multiple ale spectacolului, acorda aceeasi pondere textului (dramatizarea dupa romanul lui Heinrich Mann, Profesorul Unrat, ii apatine) si momentelor dansante. Cuvintul si miscarea se concentreaza in partituri atent dozate, cu bogate nuante expresive.
Virtuozitatile coregrafice ale actorilor, fie ca este vorba de tango sau de specificele dansuri de cabaret, sint adecvat puse in valoare. Ritmul dinamic, sacadat sau lent derulat modeleaza un joc antrenant, deschis pe mai multe paliere de interpretare, perfect integrat muzicii alese. O muzica ce recompune sonor, asemeni decorului, cadrul ambiental, in secvente plastice cu efecte bine scontate. Montarea accentueaza impactul acestor imagini-cheie, uneori in contrapunct (glisarea ingerului si miscarile lascive ale dansatoarelor). Decorul si costumele recreeaza ingenios o atmosfera de cabaret, in care detaliile particularizeaza si figureaza adecvat traseul personajelor, gindurile latente ce devin, intre oglinzile acestui cadru, pusee necenzurate. Aceleasi oglinzi care in final nu vor mai