Cosmin Manolescu nu mai este de mult doar un tinar dansator profesionist. El a devenit deja un „veteran“ al artei, sa spunem, manageriale, dedicindu-si anii acestia din urma exclusiv organizarii spectacolelor de dans contemporan, gasirii unor proiecte de finantare, crearii unui sistem de relatii si de colaborare cu manageri, coregrafi si dansatori de peste tot. A hotarit de bunavoie sa coboare din „turnul de fildes“ in lumea banilor, a proiectelor si sponsorizarilor. A infiintat in 1997 Fundatia culturala Proiect DCM si a organizat primul festival international de dans contemporan, de mare amploare, din Romania. Este vorba de Festivalul BucurESTi.VEST care va avea loc intre 11 si 27 mai. Va fi un adevarat maraton al dansului european si romanesc: peste 12 spectacole, ateliere de dans, proiectii de filme de dans, mese rotunde si discutii informale. Vor fi prezentate spectacole din Marea Britanie, Elvetia, Germania, Finlanda, Danemarca, Ungaria.
In Romania, artistul e nevoit, se pare, sa joace un dublu rol. El trebuie sa-si fie propriul impresar, sa-si sacrifice adesea proiectele personale pentru a crea o infrastructura care nu exista. Iar demersurile sale sint de cele mai multe ori sprijinite nu de statul roman, cum ar fi normal, ci de diverse fundatii straine ca Soros, Pro Helvetia si altele. Este oare cazul sa ne intrebam cui ii pasa sau cui ii e frica de cultura
romana tinara?
V-ati apucat in copilarie de dans?
Da, de mic copil, de la virsta de sase-sapte ani, dansam in fata televizorului, in general pe o muzica mai ritmata. Imi placea foarte mult sa ma misc, indiferent unde, afara, in casa. Cum auzea muzica, corpul meu se pornea instantaneu sa se miste.
Ati inceput atunci o scoala de balet?
Da, am urmat niste cursuri de dans, in localitatea in care m-am nascut, la Sacele. La un moment dat, s-a