Un colonel si doi capitani de la Rutier, judecati pentru coruptie. Acestia au inmatriculat ilegal 43 masini de lux. De ce Romania a devenit raiul masinilor furate? Tribunalul Militar Teritorial Bucuresti judeca opt persoane, printre care trei ofiteri din Serviciul Politiei Rutiere Gorj, care au primit importante sume de bani pentru inmatricularea a 43 de autoturisme de lux. Locotenent-colonelul (r) Dumitru Milosteanu si capitanii (r) Serghiuta Renti Calinescu si Alexandru Marin sint judecati pentru luare de mita, abuz in serviciu, fals si asociere in vederea comiterii de infractiuni. Alaturi de cei trei ofiteri mai sint judecati sergentul major (r) Gheorghe Stoichita, Cornel Marin, zis "Benzinaru", Mielu Paraschiv, zis "Misu", Sorin Beuran si Claudiu Stroe, zis "Sarpe" sau "Vamesu", pentru asociere in vederea comiterii de infractiuni, complicitate la fals si inselaciune. Conform rechizitoriului, modul de procurare a autoturismelor prin fraudarea societatilor de asigurari straine este din ce in ce mai des folosit, deoarece masinile pot fi introduse in Romania fara probleme, in regim de tranzit. "trucul" folosit in acest caz este clasic pentru inmatricularile frauduloase din Romania. Astfel, beneficiarii romani pot invoca o prevedere din lege, controversata de altfel de catre UE, anume faptul ca sint detinatori sau cumparatori "de buna credinta" si ca au primit actele de provenienta false de la proprietarii masinilor, fara sa fi stiut ca documentele nu sint reale. Aceasta sustinere este greu de verificat, afirma Politia, in conditiile in care asa-zisii proprietari, cetateni ai altor state, paraseau Romania la scurta vreme dupa instrainarea autovehiculelor, in marea lor majoritate furate. Pentru ca profitul sa fie cit mai mare, autoturismele se procurau fie fara acordul proprietarilor din strainatate, fiind furate, fie cu acordul acestora, dupa ce li se platea o suma in