Imensa campanie mediatica lansata de Adrian Nastase inseamna doar sute de navetisti dati jos din trenuri si pusi sa faca jogging pe cimp. Impotriva controlorilor de bilete nu este luata nici o masura, desi "institutia" nasului este adevarata boala a CFR-ului. Sefii Regionalei iesene promit ca-i vor controla si pe conductorii de tren, insa "mai discret". Regionala de Transport Calatori a inceput, de saptamina trecuta, vinatoarea de calatori fraudulosi. Numai in actiunea de ieri - dimineata, au fost debarcati, din trei trenuri, peste 110 blatisti, in vistieria Regionalei intrind aproape 16 milioane de lei din amenzile aplicate. Deocamdata, raziile Regionalei ramin ca un praf aruncat in ochi, atit timp cit nu sint verificati si conductorii de tren care fac legea printre navetistii blatisti. Chiar daca trenul este un rai ceva mai murdar, Dumnezeul navetistilor ramine tot nasul, care te iarta si pune darul primit la tescherea. Un calcul simplu ar arata ca, daca un conductor de tren ar primi 5.000 de lei de la o suta de calatori, el ar aduna, zilnic, 500.000 de lei. Aceasta inseamna ca intr-o luna intrece de peste trei ori salariul minim pe economie. Adevaratul bacsis al nasului devine, paradoxal, salariul pe care il incaseaza de la Regionala. De aproape un an, nu se mai stie nimic despre prinderea nasilor cu buzunarele doldora in timpul sau dupa o cursa cu trenul. Si nici despre supracontrolorii care au fost surprinsi luind mita atunci cind trebuiau, de fapt, sa-si faca treaba pentru care sint platiti. In ultima saptamina, sint vizati numai blatistii care, cei mai multi, sint oameni cu venituri mici, dar versati in calatoria cu "nasul". Trenurile verificate pina acum au fost oprite fie la citeva minute de la plecare, fie la citeva minute inainte de sosirea in statie, astfel ca verificarea conductorilor era exclusa din start. Vasile Irimia, directorul SC "Transport Calator