Atunci cind, in urma cu 10 ani, aparea primul numar din "Monitorul de Iasi", peisajul mass media din Romania era mult diferit de cel de acum. Ziarele centrale, de regula cu nume rebotezate, si fostele ziare judetene ale PCR dominau copios prin tiraje, pe atunci cu adevarat impresionante. Fostele ziare oficiale aveau la dispozitie sedii pentru redactii, birouri, mobilier, banii din cont, masinile de scris, autoturismele, hirtia aflata in stoc, citeodata si retele de chioscuri de difuzare, realizind prima privatizare de facto din Romania post-revolutionara, ceea ce, evident, le conferise un enorm avantaj din start. Doar citeva initiative private faceau nota discordanta. Dintre cele mai cunoscute ar fi de mentionat saptaminalul "Expres", al carui editor a lansat mai tirziu "Evenimentul Zilei", sau posturile de radio bucurestene "Unifan" si "Contact". Remarcabil, Iasul, orasul cu probabil cea mai buna presa studenteasca din perioada comunista, era intre putinele locuri din tara in care piata locala nu era monopolizata de fostele publicatii de partid. Saptaminalul "Opinia Studenteasca", ce se distribuia pe atunci national, cotidianul "24 de ore" sau postul de radio "Vox T" conturau un mediu viu, emotional, adeseori naiv, care traia ultimele momente de romantism post-revolutionar. In ciuda acestor avantaje din start, multe dintre fostele titluri oficiale au sucombat in citiva ani sau au fost marginalizate de alte initiative editoriale, multe demarate cu resurse mai mult decit modeste. Un avertisment care ramine la fel de valabil si in prezent. Autosuficienta, aroganta, lipsa de viziune pot demola mai usor decit se crede redute aparent inexpugnabile. In 1991, mediul economic deja devenise mai dur, preturile incepusera sa creasca debordant iar stingaciile manageriale deveneau tot mai costisitoare. In anii care au urmat, presiunea financiara a continuat sa apese mass media di