Agro Transport a disparut fara urma
•150 de plangeri penale impotriva conducerea societatii Agro Transport •FPS Bucuresti acuzat de coruptie •Cele 112 autovehicule si 16 remorci auto ale societatii au fost vandute sub valoarea deseurilor metalice •O firma fantoma cumpara actiunile FPS-ului
Un scenariu demn de filmele SF: SC Agro Transport SA (fosta ISAIA) a disparut fara urma. Dupa unsprezece ani de la infiintare, intreprinderea de transport specializat in agricultura cu doua autobaze in Iasi si Pascani se transforma in anul 1991 in societatea comerciala Agro Transport SA, cu acelasi profil de transport, fiind inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J 22-316/1991. Autobaza din Iasi era o sectie cu pondere in capitalul social de 75%, iar cea din Pascani era tip atelier, cu o pondere de 25% din capitalul social. In anul 1994, actiunile societatii se impart astfel: 44% se distribuie celor 150 de salariati, iar 56% FPS-ului. Directorul general al societatii, Dumitru Saracin, se pensioneaza, iar la data de 22 iunie 1998 este numit un nou director, ing. Constantin Popa, fost sef de autobaza. Dupa instalarea sa in functie, ing. Popa se deplaseaza la Autobaza Pascani pentru a purta mai multe discutii cu salariatii. Pe foile de parcurs era trecuta Autobaza Pascani dar, de fapt, dupa spusele ec. Toader Vornicu, directorul general Popa mergea la firma Dom Tour Transtir SRL, al carui patron era Vasile Dominte, fost sef autocoloana la autobaza societatii Agro Transport. Firma respectiva se afla sub sechestru financiar, deoarece avea imprumuturi la diferite banci din Iasi in valoare de sapte miliarde lei. Economistul Toader Vornicu, fostul organ de control CFI al societatii, ne-a declarat: "Societatea trebuia sa fie privatizata in decembrie '98, dar a fost devansata la privatizare cu trei luni, adica in septembrie '98. De aici se poate trage co