Vinovatii catastrofei
•60 tone de petrol s-au deversat pe calea ferata Liteni - Pascani •A existat riscul infiltrarii petrolului in sol si a poluarii panzei freatice •SGA Pascani a infirmat extinderea contaminarii apei cu produse petroliere
Ancheta in cazul de poluare a traseului de cale ferata Liteni - Pascani cu produse petroliere nu a fost inca finalizata. Potrivit celor declarate de Eugen Sandu, seful serviciului Inspectie din cadrul Inspectoratului pentru Protectia Mediului (IPM) Iasi, primele concluzii indica drept responsabil pentru accidentul ecologic firma Uniter Trans din Ucraina, care a asigurat transportul pe calea ferata a garniturii de vagoane-cisterna. "Nu avem inca o imagine completa a situatiei. Tinem sub control fenomenul poluarii cu petrol si continuam ancheta de profil. Majoritatea indiciilor duc la firma Uniter Trans din Ucraina", a mentionat Eugen Sandu.
La sfarsitul saptamanii trecute a existat riscul ca petrolul deversat pe terasamentul de cale ferata sa fie spalat de ploaie. Aceasta ar fi condus la infiltrarea petrolului in sol si, implicit, la poluarea panzei de apa freatica. Cantitatea de precipitatii, raportata de Serviciul de Gospodarire a Apelor (SGA) Pascani, care a cazut la sfarsitul saptamanii trecute, 11,7 l/24 ore la Lespezi si 4,2 l/24 ore la Pascani, inregistrata ieri la ora 7.00, nu a condus la infiltrarea petrolului in panza freatica. "Dupa doua zile cu soare a mai ramas doar partea solida din produsul petrolier. Partea solida depusa pe terasamentul de cale ferata nu va putea sa se mai infiltreze in sol", a subliniat Eugen Sandu, seful serviciului Inspectie din cadrul IPM Iasi.
Preventiv, pentru evitarea accidentelor rutiere, autoritatile au dispus imprastierea de materiale antiderapante pe soselele care au fost intersectate de catre traseul de cale ferata Liteni - Pascani. Autoritat