Cel putin asa sustin taximetristii vasluieni Citeodata, apelam la serviciile unui taxi pentru a ne rezolva diverse probleme. Oferta din municipiul Vaslui, in ultimii ani, s-a dezvoltat foarte mult, astfel incit s-a ajuns ca, la fiecare pas, sa te "lovesti" de un taximetrist care-si ofera serviciile. Avantajele fata de transportul in comun ar fi rapiditatea si confortul, dar si tariful perceput este mai consistent. Cele mai utilizate trasee din Vaslui sint: Gara, spitalul, Liceul "Stefan Procopiu", Zona industriala. Cursele in afara orasului sint destul de rare, iar cele care apar sint in apropiere, desi unii se mai lauda si cu cite un Bucuresti. In Vaslui opereaza doua firme mari, care poseda masini proprii. Taxa perceputa este, in general, de 3.000-3.500 de lei/kilometru. Zilnic, un taxi parcurge 70-80 km. Soferii angajati sint platiti in functie de realizari, onorariul lor fiind de 20% din incasari. Viata mai grea se pare ca au taximetristii individuali, majoritatea posesori de autoturisme Dacia, desi sint citiva care si-au luat, in leasing, masini Daewoo. Desi tarifele practicate sint asemanatoare, ei fac curse de doar 40 de km/zi si asta doar in zilele bune. Multi spun ca ii omoara taxele percepute, tarifele la reviziile tehnice, scumpirea repetata a benzinei si declara convinsi ca, daca ar avea ocazia de a prinde un serviciu cu doua milioane de lei salariu, ar renunta imediat la taximetrie. Viata de noapte a taximetristilor este destul de agitata. Clientii se imputineaza, dar cei care ramin sint din categoria celor "complicati". Majoritatea sint beti, pusi pe scandal si incearca sa traga "tepe", de aici pornind multe scandaluri. Verona Chebac este o pensionara de 66 de ani si, se pare, decana de virsta a breslei. Este o taximetrista cu ceva vechime si ne-a declarat cu naduf: "Benzina s-a scumpit, impozitele-s mari, 900.000 de lei pe trimestru, eu is pensionara,