Oricit de torida ar fi vara si oricit de mare toropeala indusa de canicula, nu poate trece neobservata agitatia grotesca a fostilor lachei ai lui Nicolae Ceausescu – cei vinovati de absurda proliferare a cultului personalitatii dictatorului comunist –, ajunsi acum, din nou, pe creasta valului. Resentimentari si incapabili sa traiasca in prezent, visind cu ochii deschisi la „luminoasele“ decenii ale regimului comunist, aceste „personalitati“ gonflabile se cred indreptatite sa reinstaureze mediocritatea si bunul plac in institutiile culturale – vezi recentul scandal al destituirii lui Lucian Pintilie de la conducerea Studioului de Creatie Cinematografica a MCC –, ba considera chiar ca a sosit momentul glorificarii ideologiei national-comuniste. Cum ascensiunea rinocerilor, dupa alegerile din 2000, n-a prea fost posibila in economie sau in sistemul financiar-bancar, acestia s-au multumit cu „jucaria“ lor preferata – cultura. I-am vazut, asadar, renascind triumfatori din propria lor cenusa, pe Sergiu Nicolaescu si pe Dinu Sararu, pe Eugen Florescu si, mai nou, pe Dan Zamfirescu, mai senili si mai ahtiati dupa putere ca oricind, incercind, alaturi de Adrian Paunescu si Corneliu Vadim Tudor, sa reinvie obiceiurile unei epoci pe care o credeam definitiv apusa. Dar iata ca adulatorii de mai ieri au descoperit in ultimii 12 ani teribila voluptate de a fi ei insisi omagiati si ridicati in slavi, pentru merite iluzorii, de o ceata de mititei convinsi ca astfel vor iesi din anonimat.
Dupa ce a esuat lamentabil in tentativa sa de a scoate o revista dupa 1990, intitulata retoric si ridicol Totusi iubirea, Adrian Paunescu recidiveaza cu o noua publicatie, botezata – din superstitie, probabil – Flacara lui Adrian Paunescu. Pentru poetul-senator nu conteaza ca revista Flacara, fondata in 1911, e marca inregistrata la OSIM inca din octombrie 1990, chiar daca numele lui nu