Concurenta dintre posturile romanesti de televiziune este binecunoscuta. Putem citi in publicatii ca Tv Mania sondaje de audienta a unor emisiuni, aflam metodele prin care se incearca anihilarea concurentei (de obicei in detrimentul telespectatorului, prin plasarea in acelasi palier orar a unor emisiuni cu profil identic) etc. Din nefericire, nu poate fi vorba de o concurenta la fel de acerba pe web. In primul rind, site-urile televiziunilor sint prost sau deloc promovate. De obicei, adresa de net este indicata ca auxiliar al adresei „fizice“ (strada etc.) sau ca terminatie a celei de e-mail a
unui departament. Mai este un drum destul de lung pina vom fi invitati sa vedem un supliment de stiri pe web, asa cum se intimpla, daca nu ma insel, la CNN. Cauzele sint multiple, desigur. Lumea abia incepe sa cunoasca
Internet-ul (desi impresia mea este ca sintem mai avansati decit se crede; un sondaj de opinie n-ar strica pentru a se vedea impactul real pe care il are utilizarea web-ului, pentru ca numarul de abonati la Internet nu este foarte relevant – desi, iata, Xnet anunta cam un milion de abonati, ceea ce este excelent). Apoi, dupa cum poate nu se stie, televiziunile nu prea investesc foarte multi bani in paginile de web.
Totusi, in clasamente precum Top 100, televiziunile conduc cu site-urile pe care le au. Ba chiar, destul de ciudat, de cam multa vreme Atomic sta confortabil pe primul loc, desi nu are prea multe de oferit. Prin urmare, fara sa contest seriozitatea topului, exista un decalaj clar de audienta: cea de pe sticla difera mult de cea de pe pinza.
Va propun in rindurile de mai jos sa investigam citeva site-uri de televiziune pentru a incerca sa identificam acele elemente care le aduc un „succes“ atit de mare.
Site-ul Pro TV este cam prea aerisit, pentru a ne exprima elegant. In centrul primei pagini sint promovate cele d