Pana de curand, la infiintarea firmei, intreprinzatorul se alegea cu doua coduri. Primul, codul de inmatriculare, atribuit de Registrul Comertului, marca judetul de origine, anul inregistrarii si ordinea de inregistrare in cadrul anului. Ori de cate ori apareau modificari ale datelor referitoare la firma, codul de inmatriculare se schimba. Cel de-al doilea cod era cel de inregistrare fiscala. Ministerul Finantelor era "creatorul", codul fiind utilizat in operatiunile trezoreriei si intrand in st
Pana de curand, la infiintarea firmei, intreprinzatorul se alegea cu doua coduri. Primul, codul de inmatriculare, atribuit de Registrul Comertului, marca judetul de origine, anul inregistrarii si ordinea de inregistrare in cadrul anului. Ori de cate ori apareau modificari ale datelor referitoare la firma, codul de inmatriculare se schimba. Cel de-al doilea cod era cel de inregistrare fiscala. Ministerul Finantelor era "creatorul", codul fiind utilizat in operatiunile trezoreriei si intrand in structura conturilor bancare.
Cele doua coduri au fost unificate, prin OUG nr. 76/2001 privind simplificarea unor formalitati administrative pentru inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor. Produsul unificarii este codul unic de inregistrare, combinatie numerica ce identifica agentul economic si la fisc, si la Registrul Comertului. De ce a fost necesara o astfel de operatiune? Mihaela Smarcea, consilier juridic in cadrul Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, direct implicat in elaborarea OUG nr. 76/2001, considera ca doua sunt ratiunile ce au dus la luarea deciziei de unificare a codurilor comerciantilor. Prima se refera la erorile cu care sistemele informatice ale ordonatorilor de credite se confruntau, avand in vedere diversitatea codurilor numerice pentru aceiasi intreprinzatori.
Oamenii de afaceri nu cred ce aud
Cea de