Asta, pentru ca masinile romanesti se deschid cu o simpla pila de unghii, iar cele de marca pot fi scoase si vindute rapid in strainatate. Valoarea foarte mare pe care o au autoturismele devine o adevarata tentatie pentru hotii de masini, care profita de orice neglijenta a proprietarilor pentru a le sustrage. Dupa cum ne-a declarat lt. col. Iulian Manaila, seful Serviciului Politiei Rutiere Bacau, la inceputul acestui an, in evidentele politiei bacauane figurau 83 de autoturisme furate pentru ca, pina ieri, numarul lor sa ajunga la 103. Dintre acestea, doar 19 au putut fi gasite si predate proprietarilor, restul fiind date in consemn la frontiera. "Desi marea majoritate a autoturismelor furate sint Dacii, care se sparg cu usurinta, cu o simpla pila de unghii, in ultima perioada infractorii aleg masini mult mai scumpe si care le ofera cistiguri mai mari", spune lt. col. Manaila. Pe linga hotii profesionisti, cu vechi state in domeniu, exista si amatori, pentru care furtul unei masini reprezinta doar o aventura. In cazul furturilor de masini noi, de firma, foarte scumpe, lucrurile de schimba. Exista filiere intregi de traficanti de masini, care actioneaza la comanda, isi confectioneaza acte aparent valabile, cu care scot masina din tara, indeosebi in Republica Moldova, unde le vind pe un pret bun, insa cam la jumatate din pretul lor real. In opinia sefului Politiei Rutiere Bacau, hotii se orienteaza spre autoturismele lipsite de sisteme de alarma, pe care le controleaza din timp, sau sint atrasi de masinile parcate in locuri laturalnice. Si tirgul de masini este unul dintre locurile in care masinile furate isi gasesc repede cumparatorul. Piata automobilelor de ocazie reprezinta o adevarata loterie, cumparatorul trebuind sa fie constient ca s-a creat o mafie pentru pregatirea masinilor furate, inaintea vinzarii, pentru a ascunde adevarata identitate si uzura reala. De m