Troleibuzele stau de o saptamina in garaj. La nivel central, s-a gasit o solutie salvatoare prin intrarea TPS Suceava intr-un lant de compensari la nivelul centralelor Electrica, Huilei si Termoelectrica. Pentru a reduce din cheltuieli, TPS a hotarit disponibilizarea unui procent de 25% din personal Scoaterea din circulatie a troleibuzelor ca urmare a intreruperii furnizarii curentului electric spre reteaua ce alimenteaza acest serviciu are urmari nefaste in activitatea TPS. Primaria Suceava, in calitate de actionar unic al TPS, s-a angajat ca va achita contravaloarea facturilor restante ale unitatii de transport public. Incorsetata de alte datorii, municipalitatea nu a reusit sa-si respecte promisiunea si, in consecinta, troleibuzele au fost retrase in garaj. "La sfirsitul lunii septembrie, aveam la furnizorul de energie electrica o datorie de 1,967 miliarde lei, din care 631,322 milioane reprezinta majorarile de intirziere. Cu sprijinul primariei am achitat 750 milioane lei. Mai avem de achitat aproape un miliard de lei. Primaria are alte datorii si nu ne mai sprijina desi, din subventia acordata de Guvern, ne datoreaza la ora actuala suma de 3,7 miliarde lei, la care se mai adauga subventia pe trimestrul IV al anului, de 2,1 miliarde lei", a declarat Constantin Popescu, directorul economic al TPS. Conducerea TPS a gasit, se pare, o solutie salvatoare, la nivel central. In urma unor negocieri cu centrala Electrica SA, Regia Huilei si Termoelectrica, s-a ajuns o solutie de compromis, in sensul ca TPS s-ar putea substitui in drepturile unui creditor al SC ELECTRICA SA fata de care aceasta are datorii. In acelasi timp, TPS se poate obliga sa achite in contul societatii furnizoare de energie electrica o suma ce reprezinta datoria acesteia fata de un debitor al SC ELECTRICA SA. Este o solutie de compensare in lant scriptic, contabil, care s-a mai practicat cu rezultate