Saptamina trecuta, inimioarele care au navalit „pe sticla“ din directia celor mai multe posturi de televiziune au dat micilor ecrane o nuanta roz-trandafirie cu care nu s-au putut asorta decit filme de dragoste si comedii romantice. Si anul acesta Sfintul Valentin a influentat structura programelor TV de luni pina duminica, dar, din fericire, ultima zi a saptaminii a adus numele unui regizor - David Fincher - capabil sa risipeasca aburii visarii si sa ne trezeasca la realitate, desi filmele lui sint destul de incerte in ceea ce priveste limitele acesteia.
Se impune, totusi, o retrospectiva a filmelor „Valentine“, mai ales ca nu au lipsit elementele standard: aripi de inger (chiar daca necioplit si mincacios ca John Travolta in Michael), reginele comediilor romantice (Meg Ryan in French Kiss si Sandra Bullock in Practical Magic), o nunta si zimbetul Juliei Roberts in Iubitul meu se insoara, iubiri de liceeni in Declaratie de dragoste si Liceenii. Saptamina Valentine s-a incheiat, insa, in mod neobisnuit, cu Jocul, difuzat duminica de Romania 1, film cu care Fincher a confirmat calitatile demonstrate in Seven si a anticipat succesul obtinut cu Fight Club (prezent si el pe HBO, joi 21 februarie, la ora 20.00).
Cele doua filme ale lui Fincher au fost readuse in atentia celor care ii cunosc stilul intr-un moment cit se poate de potrivit, avind in vedere ca in curind isi va lansa ultima productie, dupa o tacere de doi ani, The Panic Room - povestea unei mame, Meg Altman, care se ascunde cu fiica sa intr-o camera speciala, in timp ce trei hoti le perchezitioneaza casa, cautind tocmai camera cu pricina. Rolul lui Meg a fost preluat de Jodie Foster, dupa ce titulara initiala, Nicole Kidman, s-a lovit la genunchi in timpul filmarilor pentru Moulin Rouge.
In Jocul, omul de afaceri Nicholas van Orton (Michael Douglas) primeste un cadou de la fratele sau, Conrad