?Observatorul? incepe cu aproximativ 3 minute mai devreme decit ?Stirile de la 19?. Antena 1 atrage astfel un numar foarte mare de telespectatori, inainte ca la PRO TV sa inceapa stirile. Cind, in sfirsit, incep, un bun procent migreaza de pe Antena 1, catre PRO TV. Asadar batalia se echilibreaza, desi Antena 1 face o miscare in plus... Pe linga asta, ?Observatorul? este mult mai lung decit ?Stirile? PRO TV. Exista o explicatie foarte simpla - ?Observatorul? are o contributie importanta la marirea ratingului postului pe intreaga zi (cam 10%). In timp ce ?Stirile? PRO TV contribuie la ratingul mediu pe zi cu doar 8%. Fiecare post mizeaza pe ce are mai bun...
Ca sa va faceti o idee despre citi bani se cistiga teoretic dintr-o saptamina de stiri, iata citeva sume in functie de rate card - adica in functie de cit costa publicitatea in timpul emisiunilor respective. Antena 1 isi taxeaza clientii cu 4.500$ pe 30 de secunde, iar PRO TV se vinde mai scump, cu 6.000$ pe 30 de secunde. Sumele sint teoretice, pentru ca in fiecare contract pot interveni diverse specificari (discounturi etc.). Pentru saptamina 18-24 martie, daca ne luam dupa rate card-uri, Stirile PRO TV au adus 592.000 de dolari, iar ?Observatorul?, ceva mai putin, 478.000 de dolari. La PRO TV, cei care au investit cel mai mult au fost Henkel, European Drinks, Orange, Interbrew si Supreme Imex, toti peste 30.000 de dolari. La ?Observator?, in topul clientilor se afla Procter&Gamble, Unilever, European Drinks, Banca Romaneasca S.A. si Orange. Bani multi, firme importante pentru un calup de stiri... Campionii investitiilor din 18-24 martie sint Henkel la PRO TV cu 48.000 de dolari si 8 spoturi. La Observator, Procter&Gamble a dat cel mai mult: 51.000 de dolari din 10 spoturi.
Publicul ?Observatorului? este mult mai in virsta - peste 60% din telespectatori au virste peste 45 de ani. Si cu edu