In 2002, festivalul de creatie publicitara Ad Print nu a mai fost onorat cu participarea unor agentii care au un nume si premii castigate la editiile anterioare. Festivalul a devenit international de anul acesta dar, gratie unei nefericite gestionari a timpului acordat informarii externe, s-a bucurat (vai!) de o anemica participare straina. In plus, aceasta internationalizare a Ad Print e cel putin stranie, stiut fiind, de la festivalul Golden Drum citire, ca romanii, in raport cu competitia lor
In 2002, festivalul de creatie publicitara Ad Print nu a mai fost onorat cu participarea unor agentii care au un nume si premii castigate la editiile anterioare. Festivalul a devenit international de anul acesta dar, gratie unei nefericite gestionari a timpului acordat informarii externe, s-a bucurat (vai!) de o anemica participare straina. In plus, aceasta internationalizare a Ad Print e cel putin stranie, stiut fiind, de la festivalul Golden Drum citire, ca romanii, in raport cu competitia lor regionala, au mai degraba exercitiul spotului TV decat pe cel al printului. Cu alte cuvinte, acceptam din start sa fim batuti mar, ei in deplasare si noi acasa?
Pentru cine a urmarit expozitia si expunerile nominalizatilor, pentru cine a plecat urechea la vocea exersata a juriului, pentru cine conteaza maturizarea creativilor autohtoni, pentru cine a vazut ca din cele sase agentii din afara spatiului autohton prezente in concurs, trei au luat premii (Darcy Polonia, Mayer McCann, DDB Budapesta) in contextul participarii romanesti dominante, e mai limpede ca oricand ca industria de publicitate locala are o nevoie aproape organica de un festival de print. Paradoxal, aparitia AdOr-ului a ajutat AdPrint sa devina ceea ce ar fi trebuit de la inceput sa fie: o competitie dedicata exclusiv publicitatii tiparite. Pentru cei care nu stiu, acesta a fost primul an i