- S-a batut un sfert de ora cu bocancii in podea si s-a aplaudat in picioare. Nu este vorba despre sfirsitul unei reprize de fotbal, ci de spectacolul, regizat de Radu Afrim, Memoriile unui sfint dupa un tablou de Magritte. Locul: Bussang, in nordul Frantei. Prilejul: Les Rencontres Théatrales de l’Europe, pe care tinarul regizor roman le-a inchis cu spectacolul amintit. Dupa marturisirea lui Radu Afrim, romanii „au fost, in seara aceea, cei mai iubiti europeni“. Echipa lor a fost constituita din Elena Popa, Antoaneta Cojocaru, Adrian Stefan, Bogdan Dumitrescu, Cristian Popa (pe cei mai multi dintre ei ii puteti vedea la Teatrul ACT in spectacolul Ingerul electric). Lor li s-a alaturat autorul partii video din spectacol, Radu Comsa.
- Despre manipulare si ultimii imparati. O alta tinara regizoare, Alice Barb, premiata de British Council in cadrul Galei UNITER, a fost invitata sa monteze la Teatrul National un text, la alegere, din dramaturgia lui Stefan Nicolau. Regizoarea s-a oprit la Ultimul imparat, piesa la a carei rescriere a muncit o vreme, pentru ca apoi sa gaseasca o distributie aleasa pe sprinceana: Claudiu Bleont, George Ivascu, Ion Lucian, Constantin Dinulescu, Rodica Popescu-Bitanescu, Ilinca Goia, Carmen Ionescu si Mihai Persa. Impreuna cu ei, Alice Barb spera sa compuna o poveste si interesanta pentru public, dar si frumoasa, la atuurile careia se vor adauga tangourile lui Astor Piazzola. Ilustratia muzicala ii apartine, ca de obicei, regizoarei, care vrea sa conexeze povestea despre putere cu pasiunea iradiata de tango: „Am descoperit o relatie foarte puternica intre putere si pasiune, pasiune si tango, deci am facut un triunghi de forte. Tema piesei este puterea, iar tema spectacolului e jocul cu puterea si consecintele lui, care pot fi dezastruoase si, de cele mai multe ori, asa si sint. Spectacolul, de un realism fantastic, vorbeste des