•Simirad a spus ca va emite o serie de obligatiuni municipale pentru refacerea infrastructurii RATC •Primaria are nevoie de 120 de milioane de dolari pentru modernizarea RATC
In cadrul unei intalniri, care a avut loc la Primarie, intre liderii principalelor confederatii sindicale locale, Consiliul de Administratie al RATC si primarul Simirad, pe marginea divizarii Regiei de Transport, seful municipalitatii a reusit inca o data sa-si impuna punctul de vedere. "RATC a inregistrat pierderi de peste 25 de miliarde de lei. In Romania nu se va mai subventiona nici o activitate nerentabila", a declarat Simirad.
Luand in calcul eventualele disponibilizari de personal ce vor surveni la Regie, Simirad i-a trimis pe cei care vor ramane fara loc de munca direct la coada la care se plateste venitul minim garnatat. "Sunt forme legale de protectie sociala in Romania. Prin asigurarea venitului minim garantat, lucrurile s-au rezolvat in Romania", a amintit primarul.
Seful municipalitatii spune ca demersul sau de divizare a RATC si de privatizare a societatii care va avea ca specific transportul cu autobuze este sustinut de noua legislatie care permite privatizarea serviciilor publice. "Dupa divizarea RATC, vom incerca sa privatizam serviciul de transport pe combustibil lichid. Nu trebuie sa se teama de divizarea Regiei decat cei care freaca menta. Sindicatele nu trebuie sa impiedice procesul de eficientizare a RATC", a adaugat primarul.
Daca in ceea ce priveste SC Autobuzul primarul a luat deja o decizie, el va avea insa mult de lucru cu transportul public electric. Simirad a spus ca municipalitatea are nevoie de cel putin 120 de milioane de dolari pentru modernizarea si eficientizarea serviciului de transport public electric. Pentru ca nu dispune de acesti bani, Primaria va trebui sa apeleze la diferite variante de imprumut. "Una dintre prioritat