•Consilierii liberali au intocmit un proiect propriu de restructurare a RATC
Consilierii municipali liberali au intocmit un proiect propriu de restructurare a Regiei de Transport in Comun. Proiectul liberal propune transformarea RATC intr-o societate comerciala care s-ar putea numi Transloc, precum si licitarea tuturor traseelor de transport in comun, introducand astfel concurenta in acest sector. Mai mult, liberalii propun acordarea direct catre calatori a subventiilor de transport, astfel incat cetatenii sa achite acesti bani (destinati sa compenseze pretul unei calatorii) operatorului care ofera serviciile cele mai bune, fie el si firma de maxi-taxi. "In loc sa venim cu ideea de a imprumuta 120 de milioane de dolari pentru a restructura RATC, fara nici un studiu de fezabilitate, mai bine ne-am gandi in mod real cum putem pune pe picioare transportul in comun", a declarat consilierul liberal Dan Carlan.
CET-ul, preluat cu datorii
Liberalii spun ca Simirad s-a bucurat degeaba atunci cand a semnat protocolul de preluare a CET-ului in administrarea municipalitatii, deoarece a incarcat bugetul cu o datorie foarte mare. "Simirad a uitat sa spuna ca CET-ul mai are 140 de miliarde datorii catre Termoelectrica, bani ce trebuie platiti din bugetul local. Primarii din alte orase au refuzat sa preia o asemenea galusca. Simirad nu a refuzat. La Iasi, gigacaloria va fi cea mai scumpa din tara", a spus Carlan.
Consilierii liberali spun ca aprovizionarea cu combustibil a CET-ului va duce la o lupta acerba intre oameni de afaceri cu interese obscure. "Orice sef care are treaba cu CITADIN are cate o vila... Aprovizionarea cu carbune a CET-ului costa 25 milioane de dolari. Deja au aparut firme si firmulite care ofera carbune. Miza este mare", a adaugat Carlan.
Comisioane ciudate la Termoservice
Consilierul