Toti agentii economici care au realizat venituri din operatiuni impozabile in anul precedent sub plafonul de 1,5 miliarde lei (inclusiv) precum si cei care in prima jumatate a anului curent au realizat venituri sub 600 milioane lei pot solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA. Acestia mai trebuie sa indeplineasca doua conditii, si anume: sa fie inregistrati la data de 1 iunie a. c. ca platitori de TVA si sa aiba achitata plata acestuia rezultata din ultimul decont.
Documentele necesare scoaterii din evidenta a persoanelor juridice sunt: cererea tip, bilantul contabil al anului precedent in original, copie dupa balanta de verificare, ultimul decont TVA si de pe documentul de plata al acestuia, declaratie de mentiuni, certificat de inregistrare fiscala, instiintarea de platitor TVA, un timbru fiscal de 10.000 lei si unul de 1000 lei.
Pentru persoanele fizice si asociatiile familiale documentele ce trebuie depuse sunt: cererea tip, declaratia speciala de venit pe anul 2001, copie de pe registrul de incasari si plati incheiat la 31 mai 2002, copii de pe ultimul decont TVA, documentul de plata al acestuia, certificatul de inregistrare fiscala, instiintarea de platitor TVA in original, un timbru fiscal de 10.000 lei si unul de 1000 lei.
Scoaterea din evidenta se opereaza cu data de 1 a lunii urmatoare depunerii cererii. Acestia nu vor putea solicita ulterior inregistrarea ca platitor de TVA si nu vor mai folosi documentele fiscale cu regim special pentru platitori. Ei vor mai avea obligatia de a corecta costurile de achizitie a materiilor prime si a celorlalte bunuri existente in stoc la sfarsitul lunii in care solicita scoaterea din evidenta si trebuie sa se adreseze la Oficiul Registrului Comertului in vederea anularii atributului fiscal R de pe certificatul de inregistrare.
Doriana SAMATARU
Toti agentii economici care au