•Sindicatul de la Antrepriza de Constructii Drumuri si Poduri reclama neregulile manageriale ale conducerii
In foarte multe cazuri, societati comerciale cu capital de stat care au fost scoase la privatizare au fost falimentate cu intentie de catre conducere sau alte grupuri de interese, pentru a fi cumparate ulterior la preturi minime. Din spusele liderilor de sindicat de la Antrepriza de Lucrari Drumuri si Poduri (ALDP), lucrurile nu sunt foarte departe de un scenariu asemanator. "De fiecare data cand sindicatul a cerut o marire de salariu, conducerea raspundea ca nu sunt bani. In schimb, societatea plateste lunar o chirie de un miliard lei Regionalei CFR, pentru niste vagoane care nu au mai fost folosite din anul 1998. Am verificat aceste lucruri la fata locului", a declarat Pavel Popa, director Reprezentanta Moldova a Federatiei Generale a Sindicatelor "Familia".
Mai mult decat atat, sindicatele spun ca Antrepriza este "parazitata" de firmele cu acelasi obiect de activitate, ale unor sefi. "Avem documente doveditoare care atesta faptul ca doi sefi de lot din cadrul unitatii au firme particulare cu acelasi obiect de activitate cu al societatii. Mare parte din materialele si utilitatile ALPD trec prin aceste firme. Este vorba de seful de lot de la Sabauani, Neculai Viciusca, care este proprietarul SC Occidental Construct SRL, si de seful de lot de la Botosani, Dan Lazaruc, care este proprietarul firmei Tricon Import Export SRL", a declarat Mihai Alexandru, liderul de sindicat al ALDP-Iasi.
Cele doua firme prospera in detrimentul ALPD. "Se fac lucrari cu materiale si utilaje de la societatea Tricon, cu toate ca si ALPD dispune de aceleasi materiale si utilaje", a adaugat Mihai Alexandru.
Cum se cheltuie banii publici
ALPD s-a desprins de Administratia Nationala a Drumurilor in anul 1998, transformandu-se in soc