interviu cu regizoarea Andreea PĂDURARU Videoclipurile muzicale sînt considerate de mulţi oameni care gîndesc cultura cu majusculă drept ceva derizoriu, care ţine de divertisment. Nu sînt, desigur, aşa, iar în Occident marii regizori de videoclipuri (cum este, de exemplu, Cris Cunningham, cel care a făcut, printre altele, videoclipul Madonnei la piesa Frozen) sînt subiecte de studiu pentru specialiştii în arte vizuale. La noi, odată cu dezvoltarea industriei muzicale, videoclipurile au început să arate din ce în ce mai bine. Am putut vedea clipuri interesante ca cel al formaţiei Partizan ("fata mea este model"), ca cele ale Paraziţilor (cel cu păpuşile şi campania anti-playback sau cel în care, practic, muzica lor nu se aude deloc), ca cele ale Paulei Seling (cel filmat sub apă sau cel cu pictura). Numitorul comun al tuturor acestor videoclipuri este Andreea Păduraru, care a semnat scenariul şi regia pentru ele. Desigur, în afară de acestea, a făcut şi altele - cum ar fi cele ale formaţiilor Omul cu şobolani, Class, Stigma sau DJ Project. De curînd, inventivitatea Andreei Păduraru a fost răsplătită din plin cu ocazia premiilor pentru producţiile video MTV România - clipurile semnate de ea au fost cele mai premiate. (C. P.-B.)
Cum ai ajuns să faci videoclipuri? Am lucrat doi ani la Atomic şi acolo am făcut primul videoclip (şi singurul cît timp am stat acolo). Apoi Atomic a început să meargă din ce în ce mai rău, nu se mai dădeau salariile şi m-am gîndit că dacă m-aş apuca să fac videoclipuri ar putea fi o soluţie. Cum colaborezi cu formaţiile respective? Vin cîntăreţii cu ideile? Întotdeauna, aproape, scenariul e al meu. Ei îmi dau să ascult piesele cu vreo cîteva săptămîni înainte şi eu în timpul acesta mă gîndesc la ideea clipului. Desigur, la filmări, mai vin şi ei cu ceva contribuţii. De exemplu, la Partizan, contribuţia lor a fost foarte mare - sînt,