La Teatrul Mic se deschide stagiunea cu o premiera indelung asteptata: Baal pe un text de Bertold Brecht, in regia lui Dragos Galgotiu. Dupa marturisirea regizorului, este vorba despre o piesa inedita in Romania, niciodata jucata sau publicata la noi: „E un text absolut extraordinar si, din pacate si din fericire, absolut necunoscut aici. E un text care sper ca, cel putin dupa ce o sa-l jucam noi la Mic, o sa fie publicat, o sa fie jucat. Din cite stiu, e probabil unul din textele lui Brecht cele mai jucate prin alte parti, considerat printre textele cele mai interesante ale lui. Probabil ca la noi, daca nu a apucat sa fie tradus pina in perioada asta de dupa al doilea razboi mondial, dupa aceea a fost imposibil pentru ca Brecht a devenit asa... un fel de stindard prin ideologia textelor pe care le-a scris“.
Regizorul Dragos Galgotiu s-a lasat cistigat de la inceput de virtutile poetice ale piesei care nu exclud insa impactul dramatic: „…e un text care declanseaza emotionalitati extrem de puternice, e mai mult poezie decit dramaturgie. E foarte apropiat de ce a facut Brecht in poezie. E un text de geniu scris la 20 de ani, si asta se simte, are o intensitate a emotiei adolescentine extraordinara“. Personajul principal, un erou teribil, de factura romantica, este interpretat de Cristian Iacob. Pentru regizor, eroul spectacolului, Baal, are similitudini „cu un anumit model care a aparut la foarte mult timp dupa ce a fost scris: seamana teribil cu Jim Morrison. Eu am taiat foarte mult din text pentru ca e atit de bogat incit nu mai era controlabil“.
Dintre perspectivele continute de piesa, regizorul a fost interesat mai ales de tipul de iesire din realitate pe care Brecht l-a sugerat si, nu in ultimul rind, de dimensiunea sa mitologica. El si-a imaginat personajul ca pe o fiinta recognoscibila. Desi are o anvergura scandaloasa, un fel de terrib