De citiva ani, in loc sa progreseze, scoala romaneasca e incremenita in proiecte sau bulversata de experimente. Situatia devine din ce in ce mai grava in invatamintul superior unde lipsa masurilor de reforma, legislatia inexistenta sau neadecvata, autonomia de fatada si starea
De citiva ani, in loc sa progreseze, scoala romaneasca e incremenita in proiecte sau bulversata de experimente. Situatia devine din ce in ce mai grava in invatamintul superior unde lipsa masurilor de reforma, legislatia inexistenta sau neadecvata, autonomia de fatada si starea jalnica a laboratoarelor au facut ca universitatile romanesti sa ajunga de risul Europei. In tot acest timp, Ministerul Educatiei si Cercetarii raporteaza triumfalist indeplinirea planurilor de reforma, desi e vorba de finalizarea unor proiecte incepute cu multi ani in urma si nicidecum de masuri elaborate si aplicate de actuala conducere a ministerului. In interviul acordat ?Evenimentului zilei?, rectorul Universitatii ?Babes-Bolyai?, fostul ministru al invatamintului, Andrei Marga, supune atentiei publice o stare de fapt: scoala romaneasca a ramas cu temele nefacute.
Capitolul ?Educatie? al Raportului Comisiei Europene arata ca invatamintul din Romania trece printr-o pasa neagra. Sint corecte observatiile oficialilor europeni, domnule Marga?
Cine compara diferitele rapoarte anuale ale Comisiei Europene isi da seama repede ca in Raportul 2002 capitolul amintit este cel mai sarac din 1996 incoace. Nici o schimbare reformatoare in sistemul de invatamint nu este evocata in Raportul Comisiei Europene din motivul simplu ca nici nu a fost intreprinsa. Desigur, sint citeva masuri sociale care, desi stingace si propagandistice, pot fi socotite bine venite de cei care beneficiaza de ele. Orice este gratuit stirneste aprobari. Trebuie spus insa raspicat: masurile sociale - care sint, fara dubii, oricind