Pe masura ce se apropie sarbatorile de iarna, incepe circul celor ce se grabesc sa profite din plin de un moment nimerit pentru a castiga bani. Sau imagine. Toata lumea, in frunte cu producatorii de alimente, creste preturile, stiind ca romanul va scoate din buzunar toti banii, numai sa respecte traditia sarbatorilor. Magazinele din oras au inceput deja sa se pregateasca pentru Craciun. Cele mari vor sa impresioneze si au adus brazi inalti pe care i-au infipt in fata magazinului, impodobindu-i, asa cum s-au priceput, cu globulete. Magazinele mai mici se vor multumi cu beteala, crengute de brad si hartie colorata. Marile companii se grabesc sa trimita, pe canalele mediatice, aceleasi urari de bine partenerilor de afaceri si, in general, tuturor romanilor, considerand ca in asa fel isi respecta blazonul. Ba chiar apar noi branduri, special pentru Craciun. Bere, ciocolata, salam si sutiene. Toate, in cinstea Craciunului. A inceput deja perioada in care magazinele se vor umple de icoane cu nasterea Domnului si numai, aplicate pe tot felul de obiecte, in cel mai desavarsit prost gust. Zilele trecute am vazut deja icoane lipite pe suport de plastic si cu beculete de diferite culori asezate pe interior. Atunci cand le bagi in priza, ledurile incep sa clipeasca pe rand. Apoi apar tiganii cu brazi si molizi. De la munte, din padurea de la Valu lui Traian sau de la Basarabi. Uneori ii taie chiar din parcuri, noaptea. Si lumea se inghesuie in piata, pretul creste, dar traditia trebuie respectata! Urmeaza goana prin magazine. Carne de porc mai aveti? Dar carnati? Nu, din aia nu vreau! Cozi la case, suna sotia pe mobil, inghesuiala mare. Ai luat toba? Intoarce carutul si du-te la raft. Urmeaza apoi berea, vinul, sampania si toate celelalte. Cu cadourile e insa cel mai greu. Niciodata nu o nimeresti cum trebuie. Si apoi, toata lumea se asteapta sa i se ofere cadouri. Ce te faci da