Multi oameni saraci circula pe jos prin oras
Viceprimarul Marius Iordache recunoaste ca lucrurile nu ar trebui sa stea asa * Multi locuitori nu isi permit sa mearga cu microbuzele particulare si o iau pe jos, in lipsa alternativei * In prezent, nu exista abonamente pentru categoriile defavorizate, ci doar 64 de firme independente una de alta * In lipsa controalelor, evaziunea fiscala e la ordinea zilei * Primaria a pregatit un proiect pentru anul 2003 Pentru a se deplasa prin oras, locuitorii Medgidiei au la dispozitie serviciul de microbuze. Ei le numesc, simplu, maxi-taxi. Cateva zeci de masini strabat orasul, pe arterele principale sau pe stradute, urcand si coborand mereu colinele pe care e ridicat fostul targ turcesc, de unde are si numele actual. Pentru cinci mii de lei, poti merge de la Posta la Intim sau de la Ciment la IMUM. Adica poti strabate tot orasul. Pentru cei mai multi dintre locuitorii urbei, cinci mii de lei reprezinta multi bani. E vorba in special de categoriile defavorizate sau cele care ar trebui sa se bucure de subventii din partea primariei - pensionari, elevi, veterani de razboi. "In Medgidia sunt multi oameni fara resurse financiare. Mai ales dupa ce IMUM si Romcim si-au redus numarul de angajati, numarul somerilor a crescut foarte mult, celelalte ramuri de activitate nereusind sa ii absoarba. De aceea avem multe persoane asistate social, ma refer la ajutorul social sau la alte tipuri de indemnizatii", recunoaste viceprimarul municipiului, Marius Iordache. In prezent, acesti oameni nu beneficiaza de nici un fel de reducere la transportul urban. Pentru ca nu isi permit sa plateasca cinci mii de lei, ei merg pe jos, strabatand uneori tot orasul.
Haiducii de la maxi-taxi Inainte de 1989, transportul in oras era realizat de Intreprinderea Judeteana de Transport Local. In anul 2000, societatea s-a privatizat si si-a schimbat numel