Studioul Casandra – Lebensraum (Spatiul vital) de Israel Horovitz. Traducerea, adaptarea si regia: Alexandra Badea, clasa prof. univ. Valeriu Moisescu. Scenografia: Ana Iulia Popov, clasa prof. univ. Adriana Raicu Petre. Montaj video: Andrei Clangiu, Lucian Nastase. Montaj sunet: Sorin Brehoiescu. Distributia: Carmen Florescu, Adrian Anghel, clasa prof. univ. Ion Cojar, Adrian Anghel, clasa prof. univ. dr. Mircea Albulescu
Cu cit se vorbeste mai mult despre Holocaust, cu atit stim parca mai putin si orice reluare a discutiei produce tulburare. Asa a gindit probabil si Israel Horovitz scriind piesa Lebensraum (Spatiul vital), in care problema e privita din perspectiva consecintelor ororilor nazismului la nivelul mentalitatii si al constiintei posteritatii. Actiunea are ca pretext o (inventata) initiativa a unui Cancelar german din timpurile noastre de a crea un program pentru intoarcerea in Germania a evreilor supravietuitori ai lagarelor de concentrare si a urmasilor acestora. Ideea propagandei politicianiste urmarind deculpabilizarea natiunii germane da roade si sase milioane de evrei au de luat aceasta decizie deloc usoara, mai ales ca exista suspiciunea ca nemtii vor sa-si desavirseasca opera inceputa in al doilea razboi mondial.
Autorul focalizeaza atentia asupra citorva cazuri particulare: familia unui docher somer din America, batrinul Silberstein din Australia, supravietuitorul de la Auschwitz care se viseaza in ultimul lui domiciliu din Berlin, un cuplu de homosexuali din Italia, doi agenti secreti, militanti sionisti… Motivatii diverse, rezultate asemenea. Doar ca somajul in rindurile populatiei de origine germana creste in urma aplicarii acestui program al Cancelarului, ceea ce reinvie problema spatiului vital. Are loc o revolta muncitoreasca singeroasa, careia ii cad victime si tinerii indragostiti a caror iubire sincera p