Avantat pe calea fara intoarcere a reformei, Ministerul Educatiei si Cercetarii a continuat sa modifice programele scolare, structurarea ciclurilor de invatamant, examenele. Satui de-atatea schimbari de azi pe maine, elevi si dascali nu mai inteleg nimic. Si totusi, Ministerul nu da semne ca s-ar fi plictisit. Dovada, mult-discutatul proiect de lege prin care toate familiile sunt obligate, sub amenintarea amenzii, sa-si dea copiii de sase ani la scoala. “Reformistii” Ministerului nu s-au gandit insa, inainte de a promova acest proiect de lege, daca scolile romanesti au spatii adecvate si cadre didactice suficiente pentru cresterea deloc neglijabila a numarului de elevi pe care ar presupune-o obligativitatea inceperii scolii de la varsta de sase ani. Aceasta in conditiile in care in multe dintre scolile si grupurile scolare din mediul urban exista deja o supra-populare, elevii fiind nevoiti sa invete in doua, chiar trei schimburi. Iar in varianta in care Ministerul intentioneaza sa comaseze, in scoala generala si primii doi ani de liceu, astfel incat sa existe obligativitatea absolvirii a zece clase, criza supra-popularii scolilor se va adanci. In Timisoara, scolile generale cu un numar mult prea mare de elevi, in care se invata in doua schimburi, sunt cele de cartier. Se poate da in acest sens exemplul Scolii Generale nr.7, din Calea Lipovei, Scolilor Generale nr. 19 si 18 de pe strada Amforei, respectiv Bulevardul Cetatii, si al Scolii Generale nr.26, de pe strada Ulmului. Toate aceste unitati scolare sunt repartizate in zone foarte populate, unde stau multe familii tinere, cu copii de varsta scolara. “Sigur, la scolile din mediul rural nu exista probleme, pentru ca e destul spatiu excedentar. Nu acelasi lucru se poate spune insa despre scolile de la oras. Incercam sa gasim solutii”, ne-a declarat Teodor-Adrian Lazar, directorul administrativ al Inspectoratului Scol