Eduardo Arroyo, unul dintre cei mai importanti pictori spanioli ai zilelor noastre, a fost prezent saptamina trecuta in Romania cu prilejul inaugurarii expozitiei sale din cadrul Programului de arta spaniola in strainatate al Ministerului spaniol al Afacerilor Externe. Vernisajul a avut loc miercuri 2 aprilie, la Muzeul National de Arta al Romaniei, in Sala tronului. A doua zi, joi 3 aprilie, Arroyo a fost invitatul Institutului Cervantes la o dezbatere Despre arta si literatura contemporana, moderata de Irina Cios, directoarea Centrului International pentru Arta Contemporana, la care au mai participat Mihai Oroveanu, directorul general al Muzeului de Arta Contemporana, Ruxandra Balaci, directoarea stiintifica a aceluiasi muzeu, Pavel Susara, directorul Galeriei Luchian 12, si Ion Bogdan Lefter, directorul Observatorului cultural.
Nascut in 1937 la Madrid, unde a facut studii de jurnalism, Arroyo s-a exilat in timpul franchismului la Paris, devenind, din 1960, unul dintre initiatorii miscarii Noua Figuratie (Figuratia narativa). Participa la Salonul de pictura tinara, iar in 1961 Georges Détais ii organizeaza prima expozitie personala in galeria lui Claude Lévin, unde ii cunoaste pe Gilles Aillaud si Antonio Recalcati. Din 1963, o data cu cea de-a treia Bienala de la Paris, pictorul adopta ceea ce s-a numit versiunea europeana a Artei Pop.
Din aceasta perioada incep sa se contureze constantele operei sale: ironia, tendinta demistificatoare si critica politica. Gerald Gassiot-Talabot, purtatorul sau de cuvint teoretic, a numit aceasta epoca „perioada metamorfozelor seriale“, caracterizata de juxtapunerea diferitelor planuri temporale si tematice, de dezvoltarea secventiala a unei teme ironic tratate, de compartimentarea viziunii. Este celebru atacul sau impotriva avangardei istorice si mai ales impotriva lui Marcel Duchamp, asasinat simbolic de Arr