Asigurarea serviciilor de salvamar si a punctelor de prim ajutor revine Directiei Apelor
Castigatorii vor fi cunoscuti astazi dupa-amiaza * Unele oferte depasesc cu mult pragul maximal impus de DADL * La ora actuala, se identifica spatiile pentru punctele de prim ajutor Punctele de salvamar, precum si cele de prim ajutor sunt o necesitate pe parcursul sezonului estival, in primul rand, pentru asigurarea sigurantei celor care aleg ca punct de destinatie pentru petrecerea vacantei sau a concediului statiunile situate pe litoralul romanesc. Pe de alta parte, rolul acestora este de a preveni si interveni in cazul aparitiei unor incidente care pun in pericol viata turistilor. Lipsa salvamarilor si a asistentilor medicali are, de regula, repercusiuni si asupra reusitei sezonului, intrucat turistii merg, de obicei, in locuri in care se simt in siguranta. Pe de alta parte, din cauza absentei acestora, au loc adevarate tragedii care au drept consecinte chiar victime umane. Sezonul estival trecut a ridicat numeroase probleme din punctul de vedere al acordarii primului ajutor atat turistilor, cat si lucratorilor Serviciului Judetean de Ambulanta Constanta. Din cauza lipsei unor puncte fixe, fiecare caz care se producea pe plaja din Mamaia era preluat de ambulante, iar, de cele mai multe ori, traficul infernal impiedica sosirea masinilor intr-un interval orar cat mai redus. Din fericire, nu au avut loc accidente notabile, insa acesta nu era un motiv ca situatia sa se repete. Tocmai de aceea, asigurarea serviciilor de salvamar si a punctelor de prim ajutor revine, din acest an, Directiei Apelor "Dobrogea-Litoral", conform Hotararii de Guvern 1021 din 2002.
Cifra de afaceri substantiala Pentru ca pana la inceperea sezonului estival mai este foarte putin timp, specialistii directiei au trecut deja la treaba. "Activitatea va fi preluata de firme specializate, cu care