Ajuns la cea de-a cincea editie, Festivalul Filmului din Orientul Indepartat, desfasurat la Udine intre 24 aprilie si 1 mai, este cea mai ampla panorama din Europa organizatorii sustin chiar din lume! a unei zone cinematografice din ce in ce mai interesante si mai inovatoare. Selectia din acest an, care a cuprins peste 50 de filme, majoritatea de data foarte recenta 2002-2003 , dar si retrospective, dedicate perioadei de aur din anii 60 a filmului sud-coreean, sau maestrului japonez Ishii Teruo, a fost dominata calitativ de filmul japonez, in primul rind prin cele trei opere ale lui Hirayama Hideyuki Turn (2000), A Laughing Frog (2001) si Out (2002) , secondat indeaproape de cinematografia sud-coreeana, cu delirantele comedii Jailbreakers si Saving My Hubby; din pacate, virusul SARS a fost prezent, intr-un anume sens, si la Udine, organizatorii fiind nevoiti sa-i roage pe cineastii din Hong Kong, Taiwan si China sa-si trimita doar filmele la festival, propria persoana constituind un factor de risc mass-media italiana raspindeste o adevarata isterie SARS! , ceea ce a condus la o prezenta mai stearsa, fata de editiile precedente, a celor trei tari.
In fine, pentru a completa tabloul, au mai fost prezente, cu cite un film fiecare, Tailanda, Filipine si Singapore.
Inceput in 1998 cu o ampla retrospectiva dedicata filmului din Hong Kong care este considerata, acum, editia zero a festivalului, de catre Centrul de Expresii Cinematografice din Udine nu trebuie sa fii neaparat Academie de Film, la Roma, ca sa ai initiative! si bazindu-se pe sprijinul generos al autoritatilor locale, precum si al diversilor sponsori, din 1999 incoace festivalul a cistigat an de an in calitate, reusind totodata sa fie si un catalizator al talentelor locale, stimulate de efervescenta si audienta entuziasta a publicului tinar. Astfel, la editia precedenta