MTV este unul din primele zece cele mai cunoscute brand-uri internaţionale. MTV a dus la schimbarea stilisticii televiziunii în general şi, pe de altă parte, la schimbarea mentalităţilor publicului. MTV este vocea generaţiei tinere. MTV reprezintă expresia în planul mass-media a celor mai noi direcţii din arta contemporană (postmoderniste, post-postmoderniste etc.). MTV neagă conformismele. MTV înseamnă avangardă, progres. MTV înseamnă dinamism. MTV înseamnă, pînă la urmă, cultură. Ce se întîmplă cu toate aceste lucruri cînd sînt aclimatizate la condiţiile temperat-balcanice ale patriei noastre? Oricine ştie răspunsul: se românizează. (De ce oare această "românizare" este privită întotdeauna ca ceva negativ, peiorativ - nu ştiu.) Acum un an, era importat şi sădit în solul mănos al României un soi nobil, atent selecţionat, pe numele lui MTV. Planta a prins, s-a dezvoltat şi, iată, acum, cu ocazia Premiilor Muzicale MTV România, putem să culegem şi roadele. Acestea arată destul de îmbietor, mari şi colorate, ca în reclame. La gust, însă, ele seamănă cu multe produse autohtone de proastă calitate cu care ne-am obişnuit. Cum se zice pe la noi, îţi fac gura pungă. Premiile Muzicale MTV România spun foarte mult nu numai despre postul în cauză, ci şi despre show-biz-ul de la noi: poleială, pretenţii nemăsurate, dar lipsă de profesionalism şi rezultate jalnice. Ce s-a văzut la televizor (spectacolul a fost transmis săptămîna trecută, în direct, de MTV şi Antena 1) a fost numai vîrful de aisberg al eşecului real. La faţa locului, însă, puteai să vezi adevărata dimensiune a acestuia. Vedetele noastre au fost primite, ca la manifestările internaţionale cu pretenţii, pe un covor roşu. Cu toate se dădeau jos din taxiurile acelea londoneze, cu număr
VIP. Aceasta era faţada. În realitate, taxiurile le preluau de la cîţiva zeci de metri mai încolo şi le aduceau să desci