Dinu Patriciu e pasionat de masini la fel de mult ca de afaceri. Fiind presedintele unei importante companii din domeniul petrolier, Patriciu are, in calitatea sa de om de afaceri, o filosofie proprie Dinu Patriciu e pasionat de masini la fel de mult ca de afaceri. Fiind presedintele unei importante companii din domeniul petrolier, Patriciu are, in calitatea sa de om de afaceri, o filosofie proprie in legatura cu acest subiect. Teoretizeaza pe marginea lui ca la masa de negocieri: totul trebuie sa aiba un scop precis si eficienta maxima. Cea mai importanta determinare in alegerea masinilor, e legata de necesitatea de reprezentare a unei corporatii, crede Patriciu. Dovada ca masina pe care o foloseste cel mai des nu este superbul sau Jaguar, de care e indragostit, ci un Mercedes 600, pe care Rompetrol, compania pe care o conduce, o pune la dispozitia sefului. "Masina reprezinta o imagine. Conteaza mult modul in care esti perceput si in mediul de afaceri, dar si in afara lui. Asta nu inseamna, desigur, ca trebuie sa investesti in plus in masina. Trebuie sa ti-o alegi pe cea care sa-ti reprezinte personalitatea, pe de o parte, si profesia, pe de alta parte. De aceea, marile corporatii sunt foarte atente la alegerea masinilor. Se stabilesc niste standarde foarte exacte din acest punct de vedere. Nimic nu e intamplator", spune Patriciu, exemplificand chiar cu masinile folosite de-a lungul vremii de Rompetrol: Renault, Ford si acum Citroen. "De regula, cumparam mereu toata gama, pentru toate nivelurile angajatilor, si toate trebuie sa fie de aceeasi culoare" - alb in cazul Rompetrol, sa se asorteze cu sigla companiei. "Aceasta evolutie, mai adauga domnul Patriciu, nu a fost deloc intamplatoare, ci a fost determinata de o analiza foarte exacta a costurilor de leasing, a celor administrative, tehnice si a perioadei de folosire. Nu neglijam nici punctul de vedere al angajatil