Martin si Mazare, posesori de ambarcatiuni
La tirgul de ieri, organizat de Camera de Comert, Industrie si Navigatie, au fost prezenti pasionatii de navigatie din Constanta, primarul Radu Mazare, posesor al unui iacht de lux, prefectul Gheorghe Martin, un alt client important al fabricantilor de barci, politicieni locali, parlamentari ai partidului de guvernamint si reprezentantii la virf ai PSD-ului constantean, presedintele Petre Stanca si prim-vicepresedintele Gheorghe Dontu. Citiva dintre participantii la tirg l-au invitat pe prefect sa le incerce ambarcatiunile, in speranta ca prefectul va proceda la fel ca la editia trecuta a tirgului cind, in ultima zi, a cumparat una dintre cele mai scumpe barci expuse.
Costurile unei ambarcatiuni de agrement difera extrem de mult, in functie de marime, de putere, de dotari, de propulsie. Preturile pornesc de la citeva sute de euro pentru ceea ce profanii numesc simplu barca cu visle, la care se poate atasa un motor, si ajung pina la zeci de mii de euro pentru un iacht cu puterea de 300 CP. La aceste sume se adauga pretul motorului, care poate ajunge, de asemenea, la 20.000 de euro. O barca fabricata de un constructor renumit, strain, costa insa de citeva ori mai mult.
In Constanta, singurul port turistic folosit este Tomis, insa felul in care arata acum ii alunga pe multi dintre pasionatii de navigatie. La mal, danele sint pline de mizerii, bazinul portuar este un rezervor imens de reziduuri de canalizare, iar fintina arteziana amplasata pe apa de catre primarie nu face decit sa umple barcile de mizerie aruncata de la mare inaltime.
La inaugurarea Tirgului Tomis Yacht, primarul Radu Mazare a folosit momentul pentru o alta promisiune cu iz electoral: la anul, vom avea un port mai larg, modern, cu infrastructura necesara pentru satisfacerea nevoilor iachturilor de lux care, probabil, vor